4.4 Zvýšení efektivity výkonu veřejné správy
Popis reforem a investic komponenty
POPIS REFOREM
1. Zvýšení efektivity, pro-klientské orientace a využití principů evidence-informed ve veřejné správě | |
---|---|
Výzva |
Zefektivnění veřejné správy a zkvalitnění veřejných politik |
Cíl |
Hlavním cílem reformy je posílení uplatňování evidence-informed přístupu v tvorbě veřejných politik, zefektivnění činnosti jednotlivých orgánů veřejné správy, posílení koordinace centrálních orgánů vůči územní i vůči centrálními orgány veřejné správy navzájem. V neposlední řadě reforma cílí na posílení pozice občana jako klienta veřejné správy, tedy zvýšení její celkové pro-klientské orientace. K parciálnímu provedení reformy povede naplnění následujících cílů:
Na základě naplnění následujících dílčích cílů bude formulován věcný návrh řešení týkající se geografických a kompetenčních změn v oblasti výkonu přenesené působnosti, resp. jejího řízení na straně jedné a optimalizace spolupráce ústředních orgánů státní správy na horizontální úrovni na straně druhé. Obecným cílem těchto změn je zefektivnění výkonu veřejné správy jako takové. Provozem pilotní verze databáze bude rovněž dosaženo postupné plnění validními daty, které budou mimo jiné sloužit k provádění reforem, které povedou ke zlepšení řízení výkonu státní správy na vertikální a horizontální úrovni, což v konečném důsledku povede k podstatnému odbřemenění obcí se základním rozsahem přenesené působnosti, které budou v rámci přenesené působnosti vykonávat jen časově a administrativně nezatěžující kompetence. V oblasti zvýšení pro-klientské orientace veřejné správy bude dosaženo cíle prostřednictvím realizace cílených pro-klientsky orientovaných vzdělávacích programů určených úředníkům front-office. |
Implementace |
Ministerstvo vnitra |
Spolupráce a zapojení zúčastněných stran |
Ústřední orgány státní správy, územní partneři (Svaz měst a obcí ČR, Sdružení místních samospráv ČR, Asociace krajů ČR) |
Překážky a rizika |
|
Cílové skupiny populace a ekonomické subjekty |
|
Souhrnné náklady realizace financované z RRF za celé období |
76,7 mil. CZK |
Dodržování pravidel státní podpory |
Ne – vzdělávací program pro front-office úředníky je neekonomickou činností a externí školitel, který jej zajistí, bude vybrán prostřednictvím veřejné soutěže |
Uveďte dobu implementace |
Předpokládané dokončení: Q4 2025 |