Odbor azylové a migrační politiky  

Přejdi na

Státní služba  


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Česká pošta je připravena podílet se na zavádění elektronické evidence tržeb

Česká pošta vypracuje návrh, jak by mohla díky své rozsáhlé pobočkové síti přispět k zavádění projektu elektronické evidence tržeb. To je výsledek jednání, na kterém se v úterý, 10. června 2015, dohodli zástupci Ministerstva vnitra, Ministerstva financí a České pošty.  

 

Jednání iniciovalo Ministerstvo vnitra a kromě náměstků ministra vnitra Jiřího Nováčka a Jaroslava Strouhala se ho účastnila také náměstkyně ministra financí Simona Hornochová a generální ředitel České pošty Martin Elkán. „Jde přesně o ten druh projektu, ve kterém může Česká pošta zcela jasně uplatnit výhodu své široké pobočkové sítě. Navíc jde o další příklad, kdy Česká pošta aktivně hledá další možnosti, jak získat prostředky na provoz,“ uvedl první náměstek ministra vnitra Jiří Nováček.
 
Záměrem Ministerstva vnitra a České pošty je využít rozsáhlou síť 3217 poboček rovnoměrně rozmístěných po celé republice jako místa k distribuci zařízení, konkrétně hardwaru a softwaru potřebného k realizaci elektronické evidenci tržeb. Česká pošta by také mohla zajišťovat informační podporu subjektům, kterých se zavádění elektronické evidence tržeb bude týkat. Účastníci jednání se dohodli, že Česká pošta v řádu týdnů představí jasný návrh, jak by do projektu mohla svou pobočkovou síť zapojit.
 
Systém elektronické evidence tržeb schválila vláda a spuštěn bude od ledna příštího roku. Evidování plateb v hotovosti má zabránit možným nesrovnalostem v přiznávání daní za prodané zboží.
 
 
Lucie Nováková
ředitelka odboru tisku a PR
 

vytisknout  e-mailem