Státní služba  

Přejdi na

Státní služba  


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Vláda jednomyslně schválila způsob financování základních registrů

Vláda dnes, v pondělí 17. srpna 2009, jednomyslně schválila postup pro zabezpečení financování základních registrů.  

Čtyři základní registry (registr obyvatel, registr osob, registr územní identifikace, adres a nemovitostí, registr práv a povinností) zavádí tzv. „zákon o základních registrech“, který v únoru 2009 schválili poslanci a účinnosti má nabýt 1. července 2010. Základní registry jsou společně s Czech POINTy, Komunikační infrastrukturou veřejné správy a e-Government actem součástí e-Governmentu. Bez nich by jeho fungování bylo málo efektivní.
 
Vzhledem k tomu, že projekt základních registrů je plně v souladu s předcházejícími usneseními vlády ČR týkajících se strategických plánů vlády v oblasti Smart Administration, je možné tento projekt realizovat za použití prostředků ze strukturálních fondů EU, a to konkrétně Integrovaného operačního programu (IOP).
 
Ve čtyřech základních registrech budou bezpečně uložena data, která nesou informace o nás všech. Data budou sdílena úředníky, kteří k tomu mají oprávnění. Registry zajišťují aktuálnost všech dat. Budou v nich uloženy vždy jen aktuální referenční údaje a pouze ty budou moci úředníci pro svoji práci využívat. Dojde tak k odstranění roztříštěnosti velkého množství databází, které v současné době spravuje každá instituce samostatně, a data v nich jsou často chybná. Žádné úřady v ČR, pokud mají přístup do základních registrů, nebudou obtěžovat firmy a občany, aby po nich chtěly údaje, které mohou získat ze základních registrů samy. Odpadne tak opakované předkládání dokumentů. Zavedení základních registrů bude završení strategie eGovernmentu v České republice, kdy přestaneme obíhat úřady a obíhat začnou pouze data.
 
 Jana Malíková
ředitelka odboru a tisková mluvčí

vytisknout  e-mailem