Odbor azylové a migrační politiky  

Přejdi na

Státní služba  


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Ukrajincům nově s dotazy pomáhá virtuální asistentka. Infolinku Ministerstva vnitra doplnila umělá inteligence

Vyřídit neustále se opakující dotazy a ulehčit operátorům infolinky Ministerstva vnitra, kteří již přes měsíc pomáhají ukrajinským uprchlíkům, to je hlavní úkol nově nasazeného voicebota. Ministerstvo vnitra jej získalo od soukromé společnosti na dobu trvání uprchlické krize, respektive na jeden rok zdarma, nasazen je prozatím v nočních hodinách. 

 

Dovolali jste se na linku pomoci uprchlíkům z Ukrajiny, jmenuji se Irena. Potřebujete pomoci nebo nabízíte pomoc? – Potřebuji pomoci. – Moc ráda vám pomohu, jakou podporu hledáte? – Ubytování. –  Nouzové ubytování je možné získat na krajských centrech asistence Ukrajincům. Pokud se nacházíte na hranicích ČR, můžete se dostavit do humanitárního střediska Vyšní Lhoty. Více informací naleznete na stránkách Ministerstva vnitra, odkaz vám pošleme v SMS.

Takto může nyní vypadat rozhovor občana Ukrajiny s virtuální asistentkou, když zavolá na infolinku Ministerstva vnitra +420 974 801 802. Voicebot dokáže pomoci s nejčastěji se opakujícími dotazy a ulevit tak zaměstnancům MV i dobrovolníkům, kteří již přes měsíc v nonstop provozu vyřizují dotazy týkající se například pobytu v České republice či nabídek ubytování. Virtuální asistentka, která hovoří samozřejmě i ukrajinsky, zatím pomáhá především v noci.

Ministerstvu vnitra nástroj poskytla společnost, která nabízí služby nejen v oblastech digitálních technologií, na dobu trvání uprchlické krize, respektive na jeden rok, a to zcela zdarma. „Při rozhovoru s Irenou téměř nepoznáte, že nemluvíte s člověkem. Nám to ale obrovsky pomůže, a to především v nočních hodinách, kdy je počet hovorů na linku nižší a je složitější infolinku personálně obsadit. Je to další krásná ukázka pomoci soukromého sektoru,“ říká ministr vnitra Vít Rakušan.

V případě, že si voicebot s požadavkem volajícího nedokáže poradit, nabídne mu přepojení na živého operátora.




Klára Dlubalová
pověřená řízením odboru tisku a public relations

vytisknout  e-mailem