Elektronická fakturace  

Přejdi na

Elektronická fakturace  


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Czech POINT rozšiřuje služby pro živnostníky

Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál - Czech POINT rozšiřuje služby, od 1. července 2008 se stává podacím terminálem. 

1. července 2008 zavedly terminály Czech POINT další novinku. Na obecních úřadech, pobočkách České pošty a Hospodářské komory mohou živnostníci podat ohlášení živnosti, změnu provozovny nebo statutárního zástupce. Nově lze také na pobočkách České pošty získat výpis z rejstříku trestů.

"Czech POINT vstupuje do další etapy. Díky legislativním změnám můžeme nabídnout další funkcionalitu, další zjednodušení kontaktu občana s veřejnou správou, další ušetřený čas. Postupujeme podle plánu. Do konce roku náš čeká připojení dalších stovek obcí, některé další funkcionality (např. hlášení matričních událostí) a další školení tisíců asistentů Czech POINT. Zároveň budeme připravovat Czech POINT na opravdu zásadní změnu, kterou bude platnost Zákona o elektronických úkonech, datových schránkách a konverzi dokumentů. Tento zákon minulý týden schválila Poslanecká sněmovna. Věřím, že legislativní proces bude včas dokončen a tento zákon nabude účinnosti přesně za rok," řekl při této příležitosti Mgr. Zdeněk Zajíček, náměstek ministra vnitra pro veřejnou správu, informatiku, legislativu a archivnictví.
 

Nová služba podání ohlášení živnosti

Ve spolupráci s Hospodářskou komorou byl zprovozněn systém ověření správnosti elektronického formuláře na Internetu. Ten po úspěšné kontrole vydá "jízdenku" na Czech POINT. Pracovník Czech POINT načte na základě údajů z jízdenky vyplněný elektronický formulář z webu Hospodářské komory a odešle je autorizovaným způsobem na živnostenský úřad. Podání na ohlášení živnosti lze na kontaktním místě Czech POINT podat též v písemné podobě nebo v případě nejasností navštívit přímo nejbližší živnostenský úřad.
 

Historie Czech POINTu

První Czech POINT byl spuštěn 28. března 2007 na radnici Městské části Prahy 13, poskytoval výpisy z obchodního rejstříku, živnostenského rejstříku a katastru nemovitostí. Jako informační terminál zahájil Czech POINT činnost. 1. ledna 2008, tímto dnem začal poskytovat výpis z rejstříku trestů, prvního neveřejného registru. V období od listopadu 2007 do dnešního dne se potom Czech POINT rozprostřel teritoriálně na více než 2000 míst, kde je tato služba dostupná jako vpravdě národní terminál, dokonce mezinárodní, protože je dostupný již na 7 zastupitelských úřadech.

Czech POINT je součást projektu elektronizace veřejné zprávy, je cestou k zavedení eGovernmentu v České republice. Za rok provozu vzniklo přes 2000 kontaktních míst, na kterých bylo k dnešnímu dni vydáno přes 450 000 výpisů.

  

Jana Malíková
ředitelka odboru a tisková mluvčí

  


2. července 2008

vytisknout  e-mailem