Elektronická fakturace  

Přejdi na

Elektronická fakturace  


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Soudy a policie by si nově měly předávat dokumenty elektronicky, shodla se pracovní skupina ke snížení administrativní zátěže policistů

Na Ministerstvu vnitra se dnes, 25. 9. 2019, uskutečnilo další jednání pracovní skupiny ke snížení administrativní zátěže v trestním řízení. Zástupci Ministerstva vnitra, Policie ČR, Ministerstva spravedlnosti a Nejvyššího státního zastupitelství tentokrát řešili možnost přístupu soudců do elektronického trestního spisu. Tím by mělo dojít ke zrychlení a zjednodušení celého trestního řízení a odbourání přebytečné administrativy. 

Pracovní skupina se domluvila na vytipování soudů ve Středočeském kraji, kde by v rámci trestního řízení docházelo k předávání dokumentů elektronicky. Do systému, který nyní využívá policie a státní zástupci, by tedy mohli nově vstupovat i soudci. To zásadním způsobem urychlí sdílení informací a zároveň zjednoduší práci policie.

"Policisté jsou často doslova zavaleni papírováním. To se musí změnit, aby mohli být více v ulicích," uvedl ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD) s tím, že klíčovým prostředkem bude postupná digitalizace celého trestního řízení. Podle něj by také policisté, státní zástupci i soudci by měli více využívat možnosti, které už právní řád zná, jako je například videokonference.

Pracovní skupinu pro snížení administrativní zátěže policistů zřídil ministr vnitra na jaře tohoto roku s cílem zjednodušení policejní práce. V pracovní skupině jsou kromě odborníků Ministerstva vnitra také zástupci Policie ČR, Ministerstva spravedlnosti a Nejvyššího státního zastupitelství. Skupina mj. navazuje na činnost předchozí skupiny START a rozpracovává její doporučení, která v minulosti mapovala administrativní zátěž na Krajském ředitelství policie hlavního města Prahy. 

  

Klára Dlubalová
pověřená řízením odboru tisku a public relations

  

vytisknout  e-mailem