Elektronická fakturace  

Přejdi na

Elektronická fakturace  


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Výběrové řízení na služby KIVS bude pokračovat

Ministerstvo vnitra bude na základně rozhodnutí vlády dál připravovat tendr na nákup datových a hlasových služeb Komunikační infrastruktury veřejné správy (KIVS) formou elektronických aukcí a centrálního zadavatele. Jednotlivým úřadům by to mohlo přinést úspory cca 30 %. 

Vláda dnes, 27. února 2013, zvolila variantu pokračovat v současném tendru na uvedené služby pro léta 2013–2017 i přes časovou tíseň, do které se výběrové řízení dostalo kvůli napadení současného zadávacího řízení ze strany dvou uchazečů u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) a následnému rozhodnutí úřadu, který vydal 21. prosince 2012 předběžné opatření ukládající MV pozastavit zadávací řízení.
 
„Vzhledem k napadení tendru dvěma uchazeči, kteří nicméně byli do dynamického nákupního systému kvalifikováni, i vzhledem ke skutečnosti, že úřad zrušil předběžné opatření až 18. února, jsme nemohli realizovat elektronické aukce naplánované na první polovinu ledna 2013. V tuto chvíli tak nelze soutěž v původně plánovaném termínu, tedy do 27. března tohoto roku, uskutečnit,“ uvedl náměstek ministra vnitra pro informační a komunikační technologie Petr Solský s tím, že vláda úřadům umožní do doby, než se služby KIVS vysoutěží, prodloužit současné smlouvy.
 
Co je KIVS
KIVS je bezpečné datové a hlasové propojení úřadů. Projekt technologicky vychází z toho, že je neefektivní, aby si všechny úřady budovaly své vlastní sítě. Budování KIVS bylo zahájeno v roce 2007, v situaci, kdy paralelně vedle sebe existovaly a přibývaly další a další datové linky od jednotlivých ministerstev a úřadů. Primárním cílem zavádění KIVSbylo vytvoření jednotné datové sítě, která poskytne bezpečné připojení a vysoký standard nabízených služeb. Druhým cílem byloodstranění monopolu poskytovatelů datových služeb.
 
Jeho realizace v předchozích obdobích přinesla úspory v řádu stovek milionů korun zejména díky zvolenému a zrealizovanému konceptu, který využívá konkurenci mezi poskytovateli komunikačních služeb, koordinaci rozvoje mezi jednotlivými subjekty veřejné správy a odstraňování komunikačních bariér mezi subjekty veřejné správy. Jednotlivé služby nejsou placeny z rozpočtu Ministerstva vnitra, ale jdou na základě individuálních prováděcích smluv do nákladů jednotlivých institucí.
 
 
 
Pavel Novák
ředitel odboru tisku a public relations

vytisknout  e-mailem