Ministerstvo vnitra České republiky  

Přejdi na

Moderní úřad


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Vyhlášení výzvy č. 07 k předkládání žádostí o finanční podporu v rámci Integrovaného operačního programu na Elektronizaci služeb veřejné správy

Stanovisko, jež je povinnou přílohou žádosti, vydává Útvar hlavního architekta do 10 pracovních dní. 

Ministerstvo vnitra České republiky vyhlašuje Výzvu k předkládání žádostí o finanční podporu v rámci Integrovaného operačního programu na Elektronizaci služeb veřejné správy

1. Identifikace výzvy

Číslo kola výzvy: 07 – časově uzavřená
Celková částka pro tuto výzvu: 3.000.000.000,- Kč, přičemž se jedná o příspěvek z Evropského fondu regionálního rozvoje.
Termín příjmu žádostí o finanční podporu: 13.11.2009 - 15. 2. 2010

2. Identifikace programu a oblasti podpory

Operační program: IOP
Prioritní osa: 1a a 1b – Modernizace veřejné správy
Oblast podpory: 1.1a, 1.1b – Rozvoj informační společnosti ve veřejné správě
Cíl podpory: Konvergence
Regionální konkurenceschopnost a zaměstnanost

3. Podporované aktivity:

a) Vytváření, rozvoj a údržba celostátních základních a dalších relevantních registrů veřejné správy
včetně systému bezpečného a chráněného přístupu:

  • vytvoření čtyř základních registrů veřejné správy (registr územní identifikace a katastru nemovitostí, registr osob, registr obyvatel, registr práv a povinností) jako platformy pro sdílení dat ve veřejné správě, úprava agendových registrů v návaznosti na systém základních registrů, úprava a rozvoj informačních systémů majetku státu v návaznosti na registr územní identifikace, adres a nemovitostí,
  • projekty podporující komunikaci základních a dalších registrů veřejné správy navzájem a s dalšími relevantními informačními systémy veřejné správy,
  • projekty se zaměřením na zajištění vysoké míry bezpečnosti a ochrany datových registrů,
  • vytváření dalších registrů veřejné správy dle společenské potřeby v návaznosti na funkcionality základních registrů,
  • projekty se zaměřením na vytvoření jednotného systému identifikace, autentifikace a autorizace pro systém registrů veřejné správy a dalších informačních systémů veřejné správy


b) Budování komunikační infrastruktury veřejné správy:

  • výstavba datových sítí pro potřeby služeb veřejné správy a veřejných služeb, úprava elektronické spisové služby a document management system v návaznosti na systém datových schránek, výstavba systému datových schránek jako koncového prvku komunikační infrastruktury veřejné správy.
  • projekty řešící vybudování komplexních standardizovaných informačních a komunikačních systémů, sítí a infrastruktur ve veřejné správě s důrazem na plnou interoperabilitu a vzájemné propojení s již existujícími systémy orgánů veřejné správy, a to pouze pro nekomerční využití.

c) Vybudování přístupových míst pro komunikaci s informačními systémy veřejné správy:

vytvoření centrálního místa pro zpřístupnění všech zveřejňovaných a veřejně přístupných informací ve veřejné správě prostřednictvím portálu veřejné správy, rozvoj agendových portálů, přímá i nepřímá integrace jednotlivých portálů popř. jednotlivých aplikací používaných ve veřejné správě do Portálu veřejné správy.

d) Elektronizace služeb veřejné správy, a to zejména formou elektronizace procesních postupů u jednotlivých agend v oblasti justice, bezpečnosti, daňové a celní správy, kultury, vzdělávání, zdravotnictví, dopravy, zaměstnanosti, sociální péče, hospodářství a archivnictví:

  • služby elektronické veřejné správy (eGovernment) poskytované prostřednictvím moderních formačních a komunikačních technologií (ICT) na národní úrovni s provázaností na úroveň mezinárodní, regionální i místní,
  • digitalizace vybraných datových zdrojů, jejich zpřístupňování (vč. ochrany a zpřístupnění publikovaných digitálních dokumentů), dlouhodobého ukládání včetně podpory vybavení Národní digitální knihovny, Národního datového úložiště a regionálních datových úložišť vzájemně propojených,
  • nástroje na zpřístupňování archiválií v rámci projektu „Otevřená minulost“ spojené s vytvořením pravidel upravující technickou stránku poskytování těchto archiválií veřejnosti pomocí prostředků ICT,
  • realizace transakcí (podání např. formulářů, výkazů …) elektronickou cestou s orientací na občany a podnikatele,
  • elektronizace výkonu jednotlivých agend ve veřejné správě s orientací na zaměstnance veřejné správy (úředníky),
  • zavádění elektronické spisové služby (document management),
  • aktivity související s podporou informačního managementu, znalostních systémů veřejné správy a budování kompetenčních a znalostních center,
  • propagace poskytování služeb elektronické veřejné správy s důrazem na bezpečný, transparentní, rychlý a jednoduchý přístup ke službám poskytovaných orgány veřejné správy.

Žadatelé jsou oprávněni žádat o finanční podporu na projektové záměry uvedené v příloze usnesení vlády ČR ze dne 14. května 2008 č. 536 o strategických projektových záměrech pro čerpání prostředků ze Strukturálních fondů EU v rámci Smart Administration – příloha ke strategii Efektivní veřejná správa a přátelské veřejné služby.
V rámci této výzvy nejsou přijatelné projektové záměry uvedené ve výzvě IOP ZS MV ČR č. 03 vyhlášené dne 3. 12. 2008.

4. Vymezení žadatelů o finanční podporu

V rámci této výzvy jsou oprávněnými žadateli:

Organizační složky státu a jimi zřizované příspěvkové organizace.

5. Místo realizace projektu a územní vymezení

Výzva je zaměřena na projekty realizované ve všech regionech NUTS II vymezených zákonem 248/2000 Sb., o regionálním rozvoji včetně hl. m. Prahy.

6. Forma a míra podpory

Příspěvek z ERDF činí 85 % celkových způsobilých výdajů.

7. Národní spolufinancování

Příjemce se na způsobilých výdajích projektu podílí nejméně 15% spolufinancováním způsobilých výdajů.

8. Podmínky přijatelnosti projektu a kritéria věcného hodnocení

8.1 Kontrola přijatelnosti a kontrola formálních náležitostí

Všechny projekty musí projít kontrolou přijatelnosti, kontrolou formálních náležitostí a hodnocením dle výběrových kritérií schválených Monitorovacím výborem IOP. Seznam kritérií je uveden v Příručce pro žadatele a příjemce finanční podpory v rámci Integrovaného operačního programu pro prioritní osu 1, oblast intervence 1.1 pro výzvu č. 07 (dále jen Příručka pro žadatele a příjemce).

Projekty musejí být v souladu s dokumentem EFEKTIVNÍ VEŘEJNÁ SPRÁVA A PŘÁTELSKÉ VEŘEJNÉ SLUŽBY – Strategie realizace Smart Administration v období 2007–2015 schválené usnesením vlády České republiky ze dne 11. července 2007 č. 757 o strategii Efektivní veřejná správa a přátelské veřejné služby. Soulad se strategií předkládaných projektů, včetně vyjádření a technologické konzistentnosti předpokládaného řešení s celkovou architekturou posuzuje Útvar hlavního architekta eGovernment (ÚHA). Stanovisko ÚHA musí být doloženo k žádosti o podporu jako povinná příloha (Stanovisko ÚHA).

8.2 Vliv na horizontální priority

Projekt nesmí mít negativní vliv na horizontální priority udržitelný rozvoj a rovné příležitosti.

8.3 Kritéria věcného hodnocení

Pro věcné hodnocení žádostí budou použita kritéria uvedená v aktuální verzi Příručky pro žadatele a příjemce IOP, která je přílohou této výzvy.

9. Povinnosti příjemce

Příjemce je povinen řídit se Podmínkami Stanovení výdajů na financování akce OSS. Tyto Podmínky jsou přílohou výzvy. Dále je příjemce povinen řídit se pokyny stanovenými v Příručce pro žadatele a příjemce, která je přílohou této výzvy.

10. Publicita projektu

Příjemce je povinen provádět propagaci projektu v souladu s Nařízením Komise (ES) č. 1828/2006. Pokyny pro provádění informačních opatření jsou v příloze výzvy. Příslušná loga a Manuál k jejich použití je ke stažení na http://www.strukturalni-fondy.cz/iop/dokumenty.

11. Monitorování projektu

Příjemce je povinen informovat poskytovatele finanční podpory průběžně o průběhu realizace projektu a naplňování jeho výstupů nadefinovaných v projektu. Předkládání monitorovacích zpráv a hlášení se řídí termíny stanovenými v Podmínkách Stanovení výdajů na financování akce OSS. Vzor monitorovací zprávy je přílohou Příručky pro žadatele a příjemce.

12. Platby a předkládání žádostí o platbu

Žádosti o platbu se předkládají v termínech a formátu stanovených v Příručce pro žadatele a příjemce a dle Podmínek Stanovení výdajů na financování akce OSS.

13. Způsobilé výdaje projektu

Maximální výše dotace (příspěvek ze strukturálních fondů EU) na způsobilé výdaje jednoho projektu je 255.000.000,- Kč (příspěvek ERDF).

Způsobilé výdaje se řídí následujícími základními principy:

  • financovat lze výdaje vzniklé po 1. 1. 2007, přičemž projekty nesmějí být dokončeny před vydáním Stanovení výdajů na financování akce OSS/Dopisu ředitele OSF s Podmínkami,
  • výdaje musejí být vynaloženy v souvislosti s projektem, hospodárně a účelně,
  • veřejné zakázky musejí být realizovány v souladu s platnou legislativou pro veřejné zakázky (zákon 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, v platném znění) a dle usnesení vlády ze dne 12. 1. 2009 č. 48 (Závazné postupy pro zadávání zakázek spolufinancovaných ze zdrojů Evropské unie, nespadající pod aplikaci zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách) a ustanoveními uvedenými v Příručce pro žadatele a příjemce.

Bližší specifikace způsobilých výdajů je uvedena v Příručce pro žadatele a příjemce.

Opodstatněnost jednotlivých způsobilých výdajů co do druhu a velikosti musí být popsána ve studii proveditelnosti, vč. rozpočtu projektu, která je nedílnou součástí žádosti o finanční podporu.

Nezpůsobilé výdaje jsou:

  • výdaje bez přímého vztahu k projektu,
  • výdaje nesplňující principy hospodárnosti, účelnosti a efektivnosti,
  •  úroky z úvěrů,
  •  výdaje partnerů,
  • na nákup pozemků za částku převyšující 10 % celkových způsobilých výdajů projektu,
  • nákup staveb a použitého zařízení,
  • daň z přidané hodnoty, pokud existuje zákonný nárok na její odpočet ve smyslu zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, a jiné daně,
  • splátky půjček a úvěrů,
  • sankce a penále,
  • výdaje na záruky, pojištění, úroky, bankovní poplatky, kursové ztráty, celní a správní poplatky.


14. Termíny výzvy

Žádosti je možné podávat od: 13. 11. 2009
Ukončení příjmu žádostí: 15. 2. 2010 12:00 hod.

15. Typ projektů

Výzva je zaměřena na individuální strategické projekty.

16. Způsob výběru projektů

Projekty budou hodnoceny po ukončení výzvy podle pravidel pro výběr strategických projektů. Popis hodnotícího procesu je uveden v Příručce pro žadatele a příjemce.

17. Účast v dalších programech financovaných z veřejných zdrojů

Způsobilé výdaje projektu není možno financovat z jiného programu spolufinancovaného ze strukturálních fondů EU ani z jiných dotačních titulů.

18. Předložení žádosti o finanční podporu

Žadatel předkládá žádost o finanční podporu formou webové žádosti BENEFIT7+ a písemnou žádost buď prostřednictvím podatelny na oficiální adresu vyhlašovatele, nebo osobně na kontaktní adresu vyhlašovatele. Bližší pokyny k vyplnění žádosti, způsobu předkládání včetně výčtu povinných příloh jsou uvedeny v Příručce pro žadatele a příjemce. Níže uvedené kontakty jsou platné v době vyhlášení výzvy – pro aktuální informace sledujte webové stránky ministerstva.

Oficiální adresa vyhlašovatele:
Ministerstvo vnitra České republiky
Nad Štolou 3, poštovní schránka 21, 170 34 Praha 7 – Letná

Kontaktní adresa vyhlašovatele pro osobní doručení žádostí:
Ministerstvo vnitra ČR – Odbor strukturálních fondů
Jindřišská 34, Praha 1
E-mail: osf@mvcr.cz

Kontaktní osoba – Útvar hlavního architekta (pro získání Stanoviska):
Ing. Ondřej Hůrka
Vedoucí útvaru hlavního architekta
e-mail: uha@mvcr.cz

Kontaktní osoba – pro přípravu žádosti o finanční podporu:
Ministerstvo vnitra ČR – odbor strukturálních fondů
Mgr. Hana Mottlová
e-mail: mottlova@mvcr.cz

19. Poučení

Povinnosti příjemce jsou stanoveny v Podmínkách Stanovení výdajů na financování akce OSS. Na podporu není právní nárok.

20. Přílohy k výzvě

  • Příručka pro žadatele a příjemce (a její přílohy).

Další podrobné informace k výzvě jsou uvedeny v Příručce pro žadatele a příjemce, která je součástí této výzvy a je k dispozici na www.strukturalni-fondy.cz/iop nebo na www.mvcr.cz.

Povinné přílohy jsou uvedeny v příloze č. 3 Příručky pro žadatele a příjemce.

 


Odbor strukturálních fondů, 25.1.2010

vytisknout  e-mailem