Ministerstvo vnitra České republiky  

Přejdi na

eGovernment


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Odbor strategického rozvoje a koordinace veřejné správy

Ředitel: Ing. Mgr. David Sláma

Kancelář ředitele odboru: 974 816 644
e-mail: osr@mvcr.cz
 

Odbor se člení:

  • oddělení koordinace veřejné správy a mezinárodních vztahů
    vedoucí: Mgr. Jakub Jaňura

  • oddělení dostupnosti a financování veřejné správy
    vedoucí: Ing. Mgr. Adam Vazač

  • oddělení analýz a inovací
    vedoucí: Mgr. Lucie Paličková
     

Předmětem činnosti odboru je:

  • koordinační úloha v oblasti organizace a výkonu veřejné správy s výjimkou činností spadajících do působnosti jiného útvaru ministerstva;

  • koordinace naplňování Implementačních plánů Strategického rámce rozvoje veřejné správy České republiky pro období 2014-2020 a jejich realizace dle jednotlivých strategických a specifických cílů ke zvýšení kvality, efektivity a transparentnosti veřejné správy spadajících do věcné působnosti odboru;

  • příprava koncepčních materiálů, podpora a metodické usměrňování zavádění metod řízení kvality u územních samosprávných celků v rámci činnosti Odborné sekce Kvalita ve veřejné správě, včetně zajištění gesce za konferenci kvality ve veřejné správě a za soutěž o Ceny Ministerstva vnitra za kvalitu a inovaci ve veřejné správě;

  • plnění úkolů v oblasti struktury, organizace a fungování veřejné správy u územních samosprávných celků, kvality v územní veřejné správě a snižování administrativní zátěže a jejich koordinace ve vztahu k Evropské unii a dalším mezinárodním organizacím, zejména k Organizaci pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (koordinace aktivit Výboru pro veřejné vládnutí), k Radě Evropy (koordinace aktivit Evropského řídícího výboru pro demokracii a správu) a při naplňování bilaterální a multilaterální spolupráce (například v rámci Visegrádské čtyřky);

  • plnění funkce sekretariátu Rady vlády pro veřejnou správu;

  • zpracování podkladů k návrhu státního rozpočtu pro stanovení příspěvku na výkon přenesené působnosti včetně tvorby celostátní koncepce na úseku financování výkonu státní správy přeneseného na územní samosprávné celky;

  • tvorba koncepce na úseku územního a správního členění státu, struktury a organizace územní veřejné správy;

  • stanovování správních obvodů obcí s pověřeným obecním úřadem a správních obvodů obcí s rozšířenou působností;

  • vedení databáze obcí;

  • příprava a realizace projektů spadajících do věcné působnosti útvaru ministerstva;

  • příprava a realizace projektů v oblasti zvýšení kvality a efektivity lidských zdrojů u územních samosprávných celků;

  • příprava koncepce Klientsky orientovaná veřejná správa 2030 a jejích prováděcích Akčních plánů;

  • příprava a realizace projektů rozvoje veřejné správy financovaných z Norských fondů;

  • zpracování analytických podkladů v oblasti veřejné správy;

  • pořádání a organizace motivační soutěže Přívětivý úřad;

  • zpracování metodických podkladů a studijních materiálů v oblasti veřejné správy;

  • zpracování kartografických výstupů k problematice veřejné správy;

  • zpracování a aktualizace Katalogu činností obcí a krajů;

  • tvorba Výroční zprávy o stavu veřejné správy.

  

Brožura o činnosti odboru strategického rozvoje a koordinace veřejné správy za rok 2019 (pdf, 4,2 MB)

  

vytisknout  e-mailem