Ministerstvo vnitra České republiky  

Přejdi na

Moderní úřad


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Výzva k předkládání individuálních projektů v rámci operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost

UPOZORNĚNÍ: v rámci výzvy č. 40 došlo ke změně v termínu ukončení výzvy, doplnění indikátorů, úpravě cílové skupiny a doplnění povinných příloh. Žádáme žadatele, aby si v ZALOŽENÝCH žádostech zkontrolovali a vyplnili příslušná data. Žádosti o finanční podporu v této výzvě je možné předkládat do vyčerpání celkové částky určené pro tuto výzvu, nejpozději však do 13. 11. 2009 do 14 hodin. 

Název subjektu (vyhlašovatele): Ministerstvo vnitra České republiky
Název odboru/úseku (vyhlašovatele): Odbor strukturálních fondů
Role v implementační struktuře OP LZZ: Zprostředkující subjekt
 
vyhlašuje:
 
VÝZVUk předkládání INDIVIDUÁLNÍCH PROJEKTŮ v rámci OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ ZDROJE A ZAMĚSTNANOST

pro: Obce s rozšířenou působností a kraje

Číslo výzvy: 40
Název a číslo prioritní osy: Prioritní osa 4 Veřejná správa a veřejné služby
Název a číslo oblasti podpory: 4.1 Posilování institucionální kapacity a efektivnosti veřejné správy – zajištění vzdělávání v eGovernmentu
Název výzvy: Výzva pro předkládání IP 4.1 - Vzdělávání v eGon Centrech krajů a obcí s rozšířenou působností
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Globální a specifické cíle oblasti podpory:

Globální cíl:

  • Posilování institucionální kapacity a efektivnosti výkonu veřejné správy a veřejných služeb.
Specifické cíle:
  • Zvýšit kvalitu regulace.
  • Zefektivnit vzdělávání, odbornou přípravu a rozvoj úředníků správních úřadů a úřadů územních samosprávných celků a politiků včetně volených zastupitelů územních samosprávných celků.
  • Zlepšit kvalitu řízení a managementu ve správních úřadech a v úřadech územních samosprávných celků.
  • Zmírnit regionální rozdíly v poskytování veřejných služeb a zajistit jejich adekvátní dostupnost.
  • Zvýšit transparentnost a otevřenost správních úřadů a úřadů územních samosprávných celků.
Podporované činnosti oblasti podpory:
  • zefektivnění řízení lidských zdrojů ve veřejné správě, včetně vzdělávání a odborné přípravy zaměstnanců úřadů veřejné správy, politiků včetně zastupitelů územních samosprávných celků, metodiků a školitelů pro veřejnou správu;
  • aplikace moderních metod zvyšování výkonnosti, kvality a transparentnosti veřejné správy a veřejných služeb včetně zavádění sledování výkonnosti a kvality úřadů veřejné správy a analytické činnosti k identifikaci prostorů pro zlepšení a k návrhům řešení;
  • zkvalitnění systému metodické pomoci v rámci celé veřejné správy, zejména však ve vazbě na územní veřejnou správu a její specifické potřeby;
  • proškolení zaměstnanců veřejné správy související se zprovozněním informačního systému o veřejných službách, službách veřejné správy a dalších aspektech veřejné správy, který bude provozován jako nadstavba stávajících informačních systémů veřejné správy.
Z hlediska podporovaných aktivit se jedná o individuální projekty, které mají systémový charakter a jejich uskutečnění představuje klíčovou podmínku pro naplňování strategie „Efektivní veřejná správa a přátelské veřejné služby“, schválené Usnesením vlády č. 757/2007.
 
Cílové skupiny oblasti podpory:
  • Územní samosprávné celky a úřady územních samosprávných celků, jejich orgány a jimi zřízené nebo založené organizace a jejich zaměstnanci;
Rozdělení cílových skupin:
A) eGON Centrum kraje zajistí školení (prostřednictvím vlastních školitelů proškolených Institutem pro místní správu Praha s bezplatným využitím centrálního eLearningového výukového prostředí Institutu pro místní správu Praha) pro vlastní úředníky, vlastní zaměstnance, členy zastupitelstva kraje a zaměstnance krajem zřizovaných organizací, kteří budou plnit úkoly spojené s jednotlivými prvky eGovernmentu (viz dále Příloha 1).
 
B) eGON Centrum obce s rozšířenou působností (včetně Magistrátu hlavního města Praha a 22 městských částí hlavního města Prahy) zajistí školení (prostřednictvím vlastních školitelů proškolených Institutem pro místní správu Praha s bezplatným využitím centrálního eLearningového výukového prostředí Institutu pro místní správu Praha) pro vlastní úředníky, vlastní zaměstnance, členy zastupitelstva obce s rozšířenou působností a zaměstnance zřizovaných organizací, kteří budou plnit úkoly spojené s jednotlivými prvky eGovernmentu. Dále pak v rámci svého správního obvodu zajistí školení pro úředníky obcí základního typu a úředníky obcí s pověřeným obecním úřadem, členy zastupitelstev těchto obcí a zaměstnance jimi zřizovaných organizací, kteří budou z těchto prostředků školeni bezplatně v rámci „eGON centra“ obce s rozšířenou působností a projektu schváleného dle této výzvy.
 
Obec s rozšířenou působností může školit také úředníky, zaměstnance a členy zastupitelstev obcí a zaměstnance organizací jimi zřizovaných, které se nacházejí ve správním obvodu jiné obce s rozšířenou působností. Obce s rozšířenou působností, které se takto dohodnou musejí o této skutečnosti uzavřít dohodu a předložit ji jako povinnou přílohy žádosti – viz dále. Současně se tyto obce musejí nacházet na území stejného kraje. ORP, která se rozhodne, že projekt do výzvy nepodá, může uzavřít dohodu o školení úředníků, zaměstnanců a členů zastupitelstev obcí a zaměstnanců organizací jimi zřizovaných ve svém správním obvodu jen s jedinou další ORP v rámci kraje.  
 
Vymezení žadatelů o finanční podporu:
  • Obce s rozšířenou působností (zákon o obcích č. 128/2000 Sb., zákon č. 314/2002 Sb., o stanovení obcí z pověřeným obecním úřadem a stanovení obcí s rozšířenou působností), které neprohlásily jiné ORP, že nebudou v rámci výzvy č.40 podávat projekt (viz předchozí odstavec);
  • Kraje (Ústavní zákon č. 347/1997 Sb., o vytvoření vyšších územních samosprávních celků; 129/2000 Sb., o krajích – krajské zřízení);
  • Magistrát hlavního města Praha a 22 městských částí hlavního města Prahy.
Doba trvání realizace individuálních projektů:
Maximální délka trvání projektu jsou 3 roky.
 
V případě projektů, které se zaměřují na změny systému, vyžadující delší časový prostor pro realizaci, je možné prodloužení této maximální lhůty.
 
Limity finanční podpory:
Na tuto výzvu je určeno celkem 620 000 000,- Kč, z toho 527 000 000,- Kč z ESF (85%)       a 93 000 000,- Kč kofinancování z vlastních prostředků žadatelů (15%).
 
Minimální objem finančních prostředků na projekt je 2 000 000 Kč. Příspěvek na jeden projekt se bude vypočítávat na základě předloženého plánu školení a počtu účastníků na den pro všechny zahrnuté moduly vzdělávání.
 
Pro jednotlivé kategorie krajů a obcí s rozšířenou působností jsou stanoveny maximální objemy finančních prostředků na projekt takto:
 
Kategorie I - Jihomoravský kraj, Moravskoslezský kraj, Středočeský kraj, Ústecký kraj a Hlavní město Praha 
maximální objem finančních prostředků na projekt činí 4.172.000,-Kč;
 
Kategorie II – Kraje s počtem obyvatel do 800 tis.
maximální objem finančních prostředků na projekt činí 2.894.000,-Kč;
 
Kategorie III – Statutární město Brno, Statutární město Plzeň, Statutární město Ostrava
maximální objem finančních prostředků na projekt činí 3.912.000,-Kč;
 
Kategorie IV – obce s rozšířenou působností, včetně ostatních statutárních měst  
maximální objem finančních prostředků na projekt činí 2.779.000,-Kč;
 
V případě, že žadatel spadá do kategorie III či IV a současně se dohodne s jinou ORP o převzetí školení cílové skupiny ve správním obvodě jiné ORP nacházející se ve stejném kraji, pak se horní limit adekvátně navýší (sčítá).
 
Pozn.: Pro výpočet jednotlivých maximálních limitů objemu finančních prostředků byla použita obdobná konstrukce jako při výpočtu příspěvku státu územním samosprávným celkům na zabezpečení výkonu státní správy v přenesené působnosti (s využitím údajů o počtu obyvatel správního obvodu, počtu obcí územně začleněných do daného území, počtu zřizovaných organizací, počtů členů zastupitelstev, atd.).
 
Podpora bude poskytována formou přímého přidělení prostředků - projekty budou realizovány subjekty napojenými na veřejné rozpočty.
 
Limity křížového financování:
 
Křížové financování nebude umožněno.
 
Místo realizace individuálních projektů:
Oblast podpory bude zaměřena jak na cíl Konvergence tak na cíl Regionální konkurenceschopnost a zaměstnanost a bude realizována na celém území ČR.
 
Typ individuálního projektu:
Individuální projekt systémového charakteru
 
Popis individuálního projektu:
Projekty založené na přímém přidělení prostředků programu na rozvoj národních politik a programů a na modernizaci, rozšíření kapacity a kvality nabídky veřejných služeb, na navržení nových systémů nebo na úpravu a zefektivnění stávajících systémů a na jejich zavedení do praxe.
 
Termín výzvy:
 
Od 6. 4. 2009 do 13. 11. 2009
 
Žádosti o finanční podporu je možno v aplikaci Benefit7 předkládat od 10. 4. 2009 do vyčerpání celkové částky určené pro tuto výzvu, nejdéle však do 13. 11. 2009 do 14 hod.
 
Způsob, místo a termín předložení návrhu individuálního projektu:
Žádost v listinné podobě musí být předložena alespoň v jednom vyhotovení (originál) a ve 4 kopiích.
 
Žádost se vyplňuje do standardního formuláře, který je dostupný na webových stránkách www.eu-zadost.cz nebo www.eu-zadost.eu. Na internetových stránkách www.eu-zadost.czwww.esfcr.cz jsou k dispozici „Průvodce vyplněním projektové žádosti OP LZZ (verze 1.3)“, který slouží žadateli jako návod pro registraci do aplikace Benefit7 a rovněž jako pomůcka pro vyplnění žádosti o finanční podporu v rámci konkrétní výzvy. Pro žadatele je zřízena hotline adresa benefit7@mpsv.cz, na kterou mohou posílat případné dotazy technického rázu.
 
Tištěná verze předkládané žádosti a žádost finálně uložená v aplikaci Benefit7 musí mít stejný Unikátní kód tzv. Hash (naleznete v zápatí každé strany žádosti). Listy výtisku žádosti je třeba pevně spojit, tj. podepsaná žádost musí být sešita a přelepena páskou v levém horním rohu nebo jiným obdobným způsobem zamezujícím neoprávněnému nakládání s žádostí. Páska musí být označena podpisem (případně podpisem a razítkem) představitele žadatele oprávněného jednat jeho jménem na první a poslední straně žádosti.
 
Listinná podoba žádosti (včetně příloh) musí být doručena na oficiální adresu vyhlašovatele v zalepené obálce doporučenou poštou, expresní zásilkovou službou (Messenger), interní poštou vyhlašovatele nebo předána osobně kontaktní osobě vyhlašovatele – viz níže.
 
Kontaktní osoba vyhlašovatele:
Oficiální adresa:
Ministerstvo vnitra ČR
Odbor strukturálních fondů
Nad Štolou  3
170 34 Praha 7 - Letná
 
Kontaktní adresa pro osobní doručení:
Ministerstvo vnitra ČR
Odbor strukturálních fondů
Jindřišská 34
110 00 Praha 1
 
 
Kontaktní osoba pro osobní doručení:
Kontaktní osoba pro výzvu:
Ing. Aleš Holeček
Mgr. Ilona Fojtíková
Email: aholecek@mvcr.cz
Tel.: 974 818 492
Tel.: 974 818 494
Na obálce musí být uvedeny následující údaje:
  • adresa vyhlašovatele včetně jména příslušného kontaktního pracovníka;
  • název programu;
  • číslo prioritní osy a oblasti podpory;
  • název projektu;
  • plný název a adresa žadatele;
  • upozornění „NEOTVÍRAT“ v levém horním rohu.
Žádosti je možné předkládat kdykoli v době platnosti výzvy. Žádosti doručené po termínu uzavření výzvy budou automaticky vyřazeny (opět pro žádosti doručované poštou není rozhodující datum razítka na obálce).
 
Kritéria věcného hodnocení:
Předložené žádosti budou v souladu s Operačním manuálem OP LZZ hodnoceny na základě následujících kritérií věcného hodnocení OP LZZ.
 
Kritérium
Subkritérium
A
Smysl a cíle projektu
A1
Zdůvodnění potřebnosti projektu
A2
Vazba na cíle výzvy
(oblasti podpory OP LZZ)
A3
Zhodnocení cílů projektu
B
Cílová skupina
B1
Jasné vymezení cílové skupiny
B2
Přiměřenost cílové skupiny
B3
Přínos projektu pro cílovou skupinu
B4
Způsob zapojení cílové skupiny
C
Žadatel
C1
Kompetence žadatele
C2
Zkušenosti žadatele a členů týmu
C3
Partneři
D
Projektové řízení, udržitelnost a rizikovost projektu
D1
Volba a popis klíčových aktivit a harmonogram projektu
D2
Předpoklady pro udržitelnost projektu po skončení financování OP LZZ
D3
Kvalita řízení rizik
D4
Rizikovost projektu
E
Rozpočet projektu
E1
Přiměřenost rozpočtu projektu jeho obsahové náplni a rozsahu
E2
Přehlednost, srozumitelnost a věcná správnost rozpočtu
F
Výsledky a výstupy
F1
Šíře a adekvátnost výběru monitorovacích indikátorů
F2
Reálnost kvantitativních hodnot monitorovacích indikátorů
F3
Přiměřenost výsledků vzhledem k požadovaným prostředkům
G
Rozpor s horizontálními tématy
H
Závěrečné zhodnocení
Kritérium „Synergie“ (IPRM)[1]
 
Seznam příloh výzvy: 
  • Příloha č. 1 - Popis projektu eGovernment v krajích a obcích s rozšířenou působností (tato příloha je závazným dokumentem, kterým se musí žadatelé řídit při zpracovávání žádostí o finanční podporu z OP LZZ v této výzvě).
Seznam příloh žádosti: 
  • Příloha č. 1 – Doklad o udělení IČ
  • Příloha č. 2 – Dohoda ORP o převzetí školení pro cílové skupiny jiné ORP (příloha je povinná pouze v případě, že se žadatel dohodne s jinou ORP nacházející se na území stejného kraje o tom, že převezme školení také pro její cílovou skupinu; žadatel jinak prohlásí, že příloha není relevantní).

[1] Specifická bonifikace pro projekty zařazené do IPRM (Integrované plány města): V případě, že předložený projekt je zároveň zahrnut do IPRM, bude mu přidělena bodová bonifikace ve výši 10% ze získaného bodového ohodnocení. Tato bonifikace bude přičtena formou specifického kritéria „Synergie“, které bude uplatňováno pouze pro projekty IPRM. 10% bonifikaci je možné připsat pouze projektům, které v rámci hodnocení obecných kritérií získaly 65 a více bodů.

vytisknout  e-mailem