Ministerstvo vnitra České republiky  

Přejdi na

Efektivní veřejná správa


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Často kladené otázky - Middleware eOP pro Mac OS X

  1. Zapomněl jsem PIN, případně jsem si ho zablokoval, co mám dělat?
     
    PIN můžete odblokovat. Pro změnu je třeba znát PUK a zadat novou bezpečnou hodnotu PINu. PIN by neměl být jednoduchou posloupností - např. '0000', '1234', apod. Odblokování lze provést ve Správci karty kliknutím na kartu a následně na položku „Odblokování PINu“
     
     
  2. Správce karty hlásí:  Nebyla nalezena čtečka čipových karet.
     
    Ujistěte se prosím, že podpora PC/SC je správně nastavena. Zkontrolujte také správné připojení čtečky čipových karet a překontrolujte, zda není čtečka připojena přes USB Hub nebo přes prodlužovací kabel.
     
  3. Nejde šifrovat, pouze podepisovat.
     
    Každý certifikát má různé možnosti použití, ke kterým byl vydán. Tyto možnosti si můžete ověřit ve Správci karty kliknutím na „Certifikát“. V části „Rozšíření certifikátu“ uvidíte, k jakým operacím certifikát slouží. Kvalifikované certifikáty se nevydávají s možností šifrování.
     
     
  4. Jakým způsobem lze aktualizovat knihovnu PKCS#11 ?
     
    Knihovnu lze nahradit novější verzí nakopírováním do aktuálního umístění a přepsáním původní verze. Při dalším spuštění aplikace bude použita novější verze knihovny.
     
     
  5. Jakým způsobem lze provést aktualizaci software?
     
    Provedením instalace nového instalačního balíku dojde k aktualizaci nainstalovaných komponent.

     
  6. Při spuštění off-line aplikace Post Signum Tool Plus na Mac OS X dojde k chybě: Nepodařilo se přihlásit k čipové kartě. No pkcs11wrapper in java.library.path.
     
    Řešení:  Zkopírovat knihovnu „libpkcs11wrapper.jnilib“ následně v terminálovém okně:
    sudo cp /Applications/PostSignumToolPlus/lib/macosx/libpkcs11wrapper.jnilib Library/Java/Home/bundle/Libraries/
    Zobrazí se výzva k zadání uživatelského hesla a poté se příkaz provede.
     
     
  7. Načtený modul PKCS#11 v aplikaci Firefox/Thunderbird nezobrazuje žádné informace o zařízení/kartě.
     
    Nenechávejte v aplikacích Firefox a Thunderbird při načítání modulu eOP výchozí název „Nový modul PKCS#11“. Aplikace obsahují chybu, znemožňující správné fungování načteného modulu. V takovém případě je potřeba smazat v profiluaplikace soubor secmod.db.
     
     
  8. Rychlost práce s kartou je velmi nízká.
     
    Tento stav může nastat, pokud je na kartě více certifikátů; doporučujeme proto promazávat neplatné certifikáty.
     
     
  9. Jakým způsobem lze změnit jazykovou verzi aplikace Správce karty eOP CZE?
     
    Ve výchozím nastavení jazyková verze Správce karty odráží jazykové nastavení systému. Po spuštění aplikace zvolte v nabídce Soubor (File) první volbu „English version“ pro nastavení anglické mutace, případně „Czech version (Česká verze)“ pro nastavení české mutace. Po ukončení aplikace a opětovném spuštění bude jazyková verze změněna.
     
     
  10. Které čtečky karet jsou podporovány?
     

    Podpora konkrétního modelu čtečky je vázána na existenci ovladače pro daný operační systém.  Doporučený model čtečky, který je podporován na všech platformách, je Gemalto GemPC Twin.
     

vytisknout  e-mailem