Ministerstvo vnitra České republiky  

Přejdi na

Moderní úřad


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

5. konference kvality ve veřejné správě (Paříž 2008)

  1. 5. konference kvality ve veřejné správě (Paříž 2008)
  2. Příspěvky zaslané v rámci výzvy
  • Program konference (pdf 51 kB)  (v angličtině)
  • Podrobný program konference (pdf 50kB) (plenární zasedání + Agory + Best Practice Workshopy) (v angličtině)  
  • Informační leták o 5. konferenci kvality ve veřejné správě  (pdf 320 kB) (v angličtině)    
  • Propagační leták (pdf 170 kB) (ve francouzštině a angličtině) 
  •  

    Ve dnech 20. - 22. října 2008 se uskuteční 5. mezinárodní konference kvality, tentokráte v rámci francouzského předsednictví v Paříži. Tato konference má přispět ke zlepšení vztahů administrativních orgánů různých členských zemí a zdůraznit evropský rozměr reformních procesů, se kterými jsou všechny země EU konfrontovány.

  • Konference je otevřena pro všechny zájemce z řad institucí státní správy i samosprávy. Mohou se seznámit a posléze i využít příkladů a zkušeností z ostatních členských států Evropské unie. Registrace na konferenci je otevřena od 19. května 2008 na stránkách http://www.5qualiconference.eu(v anglickém a francouzském jazyce). Registrační poplatek činí 650 € na osobu.

    Konference bude rozdělena na plenární zasedání, agory (prezentace s řízenými diskuzemi) a workshopy. Hlavním tématem konference je "občan v centru kvalitní veřejné správy". Organizátoři popisují téma konference takto: hlavním cílem veřejné správy je zlepšení života občanů. Abychom k tomuto cíli dospěli, je nezbytné zapojit do veřejné správy řízení procesů kvality. Soustředíme-li se na občana, musíme také ověřit spolupráci všech aktérů, státní správy, nevládních organizací a soukromého sektoru.

    Hlavní téma je rozděleno do čtyř oblastí a z každé oblasti vyplývají témata dobré praxe, která budou naplněna konkrétními příspěvky z jednotlivých členských zemí EU.

    1. Zlepšení života občanů
      • Zjednodušení administrativních úkonů a zmenšení administrativní zátěže
      • Blízkost a dostupnost služeb (místní služby, vzdálené služby)
      • Spokojenost uživatele (potřeby "vyjádřené" nebo "uložené úřadem")
    2. Zapojení občanů - hnací síla zlepšení kvality ve veřejných službách
      • Definování veřejných služeb ve spolupráci s občany
      • Začlenění občanů do veřejného rozhodovacího procesu
      • Zahrnutí občanů do vytváření veřejných služeb
      • Hodnocení kvality veřejných služeb občany
    3. Nové klíčové sociální otázky
      • Sociální a občanská témata
      • Řešení demografických otázek
      • Adaptace veřejných služeb potřebám občanů a různorodosti komunity
    4. Zainteresované strany zajímající se o kvalitu služeb
      • Spolupráce mezi různými zainteresovanými stranami (úředníky, odboráři, politickými stranami a volenými představiteli, soukromým sektorem, občany, asociacemi, médii, atd.)
      • Závazky zainteresovaných stran k politice kvality
      • Podněty zainteresovaných stran ke zlepšení efektivity administrativy

    Každá členská země EU bude v rámci 5. konference kvality v Paříži prezentovat 2 příklady dobré praxe.

  • vytisknout  e-mailem