Vytvoření metodického rámce pro úplné elektronické podání
Název projektu:
Vytvoření metodického rámce pro úplné elektronické podání
Registrační číslo:
CZ.03.4.74/0.0/0.0/15_025/0006498
Popis projektu:
Vytvoření metodického, koncepčního a architektonického rámce pro zavádění principu úplného elektronického podání pro podporu další implementace úplného elektronického podání ve veřejné správě ČR.
Návrh jednotného přístupu k této implementaci, zajišťujícího jednotný přístup a interoperabilitu napříč informačními systémy veřejné správy a možnost využít modelů a vzorů a analýz vzniklých v rámci projektu pro účely implementace úplného elektronického podání.
Období realizace:
1. 5. 2017 - 31. 12. 2022
Rozpočet: 33 360 228,00 Kč
Klíčové aktivity:
Název klíčové aktivity: KA01 Řízení a administrace projektu
Popis klíčové aktivity: Řízení a administrace projektu
- Činnosti zajišťující řízení projektu
- Distribuce úkolů členům realizačního týmu
- Dohled nad plněním cílů, úkolů a harmonogramů
- Administrativní zajištění projektu (zejm. zpráv o realizaci)
- Právní podpora a supervize veřejných zakázek
- Zajištění souladu kvalifikace členů realizačního týmu s cíli projektu
- Zajištění souladu aktivit realizačního týmu s plánem činností a dílčími harmonogramy projektu
- Analýza kompetencí a požadavků na kvalifikaci členů RT
Výstupy: Standardní projektová dokumentace, zprávy, reporty, kompletní realizační tým.
Název klíčové aktivity: KA 02 Analytické práce pro definici standardu
Popis klíčové aktivity: Analytické práce pro definici standardu úplného elektronického podání:
- Vypracování analýzy, u prioritních agend uvedených v RPP, využívání elektronických formulářů, včetně jejich formy, datové struktury a legislativního ukotvení
- Analýza využívání elektronických formulářů v kontextu úplného elektronického podání (pdf, 17,4 MB) - Vypracování analýzy místní příslušnosti jednotlivých agend, aby na jejich základě došlo k vytvoření jednotného schématu přístupu subjektů práva k podáním elektronickou formou (workflow formuláře)
- Analýza místní příslušnosti v kontextu procesu úplného elektronického podání (pdf, 11,4 MB) - Vypracování analýzy různých typů rolí subjektů práva ve vztahu k podání vůči veřejné správě
Výstupy: Analýza využívání elektronických formulářů; Analýza místní příslušnosti jednotlivých agend; Analýza různých typů rolí subjektů práva ve vztahu k podání vůči veřejné správě.
Název klíčové aktivity: KA03 Analytické práce nutné pro návrh propojení
Popis klíčové aktivity: Analytické práce nutné pro návrh propojení úplného elektronického podání s elektronickým systémem spisové služby a využitelnosti elektronických služeb
- Vypracování analýzy správního řádu z pohledu elektronického podání
- Analýza správního řádu z pohledu úplného elektronického podání (pdf, 6,4 MB) - Vypracování analýzy zákona o archivnictví a spisové službě a zákona o elektronických úkonech
- Analýza zákona o archivnictví a spisové službě (pdf, 7,3 MB) - Vytvoření procesního schématu variant podání a životního cyklu podání při zpracování orgánem veřejné moci
- Vypracování analýzy způsobilosti agendových informačních systémů a spisových služeb pro interaktivní sledování změny stavu podání
- Vypracování analýzy přístupnosti a použitelnosti vybraných elektronických služeb z pohledu subjektu práva
Výstupy: Analýza správního řádu z pohledu elektronického podání; Analýza zákona o archivnictví a spisové službě a zákona o elektronických úkonech; Obecné procesní schéma variant podání a životního cyklu podání při zpracování orgánem veřejné moci; Analýza způsobilosti agendových informačních systémů a spisových služeb pro interaktivní sledování změny stavu podání; Analýza přístupnosti a použitelnosti elektronických služeb z pohledu subjektu práva.
Název klíčové aktivity: KA04 Realizace a plnění výběrového řízení
Popis klíčové aktivity: Realizace a plnění výběrového řízení na "Návrh architektury a datové struktury napojení AISů na eSSL"
- Využití analýzy způsobilosti agendových informačních systémů a spisových služeb pro interaktivní sledování změnu stavu podání pro zadání výběrového řízení.
- Na základě výstupů VŘ návrh ICT architektury sledování pohybu podání
- Zabezpečení průběhu výběrového řízení a podpora realizace klíčových aktivit v souladu s prováděcí dokumentací OPZ, interními předpisy žadatele a dle zákona č. 137/2016 Sb., o veřejných zakázkách.
Výstupy: Architektura napojení AISů na eSSL, Návrh ICT architektury sledování pohybu podání; datová struktura.
Název klíčové aktivity: KA05 Realizace a plnění výběrového řízení
Popis klíčové aktivity: Realizace a plnění výběrového řízení na "Konzultační a školící program"
- Organizace školení pro zástupce ÚSÚ a dalších zaměstnanců ve veřejné správě
- Tvorba školících materiálů a osnovy školení, zejména ve směru k implementaci úplného elektronického podání, mapování procesů a životních situací a obecně životnímu cyklu podání a možnostem jeho elektronizace.
- Zajištění prostorových a personálních zdrojů
- Konzultace s vybranými OVM na úrovni centrálního orgánu státní správy i na úrovni územního samosprávného celku ohledně použitelnosti navržených řešení.
- Konzultace s gestory jednotlivých agend ohledně jejich vhodnosti pro zapojení do elektronizace a přechodu na ÚEP
- Zabezpečení průběhu výběrového řízení a podpora realizace klíčových aktivit v souladu s prováděcí dokumentací OPZ, interními předpisy žadatele a dle zákona č. 137/2016 Sb., o veřejných zakázkách.
- Koordinace dodavatele a vedení jednotlivých školení.
Výstupy: Počet účastníků a počet účastníků, kteří získali kvalifikaci.
Název klíčové aktivity: KA06 Návrh implementace
Popis klíčové aktivity: Návrh implementace úplného elektronického podání
- Využití procesních modelů agend z projektů PMA I, PMA II, A 121.
- Návrh řešení realizace ÚEP (variantně).
- Vytvoření standardu průběhu a datové struktury úplného elektronického podání.
- Vytvoření seznamu agend vhodných pro úplné elektronické podání, včetně harmonogramu realizace.
- Návrh realizace opatření (implementační plán) v rámci ÚEP vedoucích k naplnění cíle.
Výstupy: Standard průběhu a datové struktury úplného elektronického podání; Seznam agend vhodných pro ÚEP; Implementační plán.
Název klíčové aktivity: KA07 Marketing a PR aktivity
Popis klíčové aktivity:
- Strategie pro budování vztahů členů realizačního týmu se zástupci dalších orgánů veřejné správy
- Příprava propagačních materiálů
- Zvýšení informovanosti o možnostech zvýšení efektivity veřejné správy (naplňování 3E)
- Poskytování informací veřejnosti o výhodách ÚEP a využívání nástrojů eGovernmentu
- Podpora žadatelů o další projekty spojené s úplným elektronickým podáním, zejména ve sdílení výstupů a metodickém vedení
- Organizace pravidelných setkání realizátorů kroků vedoucích k agendám, vedení pracovní skupiny pro úplné elektronické podání
Výstupy: Propagační materiály; webové stránky; strategie řízení vztahů se zástupci VS a veřejností.