Ministerstvo vnitra České republiky  

Přejdi na

eGovernment


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Pravidelné porady náměstka ministra vnitra s řediteli krajských úřadů

Porady s řediteli krajských úřadů svolává náměstek ministra vnitra pro veřejnou správu, informatiku, legislativu a archivnictví. Přípravu, realizaci a zpracování závěrů z porad krajských ředitelů zabezpečuje odbor územní veřejné správy.

Ve dnech 23.-25. ledna 2001 se uskutečnilo první pracovní setkání ředitelů krajských úřadů a uvolněných členů zastupitelstev, kteří byli do jmenování krajských ředitelů pověřeni výkonem této činnosti v rozsahu, který umožnil zákon o krajích. V průběhu normalizované činnosti krajských úřadů byly pravidelné schůzky s řediteli konány 6x do roka.

Tato četnost zůstala zachována do současnosti. Ředitelé krajských úřadů spolupracují a podílejí se na konstruktivním řešení případných problémů souvisejících s přeneseným výkonem státní správy. K jejich řešení jsou zváni rovněž odpovědní zástupci příslušných resortů. Ministerstvo vnitra informuje o projednávaných zákonech a s tím souvisejících povinnostech krajských úřadů. V letošním roce jsou předávány zejména aktuální informace o připravovaných legislativních změnách, o přípravě legislativní úpravy zákona o úřednících jako jediné obecné právní normy, o přípravě projektů na čerpání finančních prostředků ze strukturálních fondů v EU v rámci priority Smart Administration, informace o projektu Czech POINT, o aktuálním stavu projektů e-Governmentu, o tvorbě univerzálních procesních pravidel, jejichž cílem je sjednocení právní úpravy správních postupů, o vytvoření základních registrů jakožto unikátních zdrojů nejčastěji využívaných údajů při výkonu veřejné moci – registru obyvatel, registru práv a povinností, registru územní identifikace, adres a nemovitostí, registru osob, informace o elektronickém občanském průkaze, o elektronické Sbírce zákonů a mezinárodních smluv, o elektronickém legislativním procesu a informace o probíhajících jednáních s příslušnými resorty.
Na druhé pololetí letošního roku jsou plánovány dvě porady a to 24. září a 19. listopadu s tím, že je uvažována možnost jejich realizace prostřednictvím videokonference.


odbor územní veřejné správy

vytisknout  e-mailem