Ministerstvo vnitra České republiky  

Přejdi na

Efektivní veřejná správa


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Ministerstvo vnitra vysvětlovalo bankám, za jakých podmínek se mohou stát kontaktním místem veřejné správy

Co bankovní instituce mohou, nemohou, proč a jaké podmínky musí dodržovat, pokud budou chtít provozovat Czech POINT a stát se tak kontaktním místem veřejné správy. To bylo hlavní náplní workshopu Ministerstva vnitra, kterého se dnes, 2. listopadu 2011, zúčastnilo několik desítek zástupců bank.  

Banky za přesně stanovených podmínek budou moci žádat o možnost být kontaktním místem Czech POINT od 29. listopadu, a to za poplatek dva miliony korun za subjekt na pětiletou autorizaci. Ministerstvo vnitra bude mít na posouzení žádosti tři měsíce.  
 
„Jde o rozšíření výkonu veřejné správy, které všichni vítáme. Základem je, že banka autorizovaná jako Czech POINT, se bude muset řídit provozním řádem projektu stejně jako jakákoliv jiná pobočka na úřadě nebo České poště. Obsluha pobočky v bance také bude muset složit zkoušku z autorizované konverze,“ uvedla šéfka projektu Jarmila Šmardová a doplnila, že podrobné podmínky udělení autorizace se zájemci dozví z věstníku, který MV ještě tento měsíc zveřejní na oficiálních stránkách projektu www.czechpoint.cz. Na těchto stránkách je vyvěšený i provozní řád a veškeré další informace důležité pro činnost kontaktního místa.
 
Klientem banky bude každý zájemce
Jarmila Šmardová také popsala a vysvětlila, jak systém Czech POINT vlastně funguje, a zdůraznila, že banka nebude moci rozdělovat zákazníky kontaktního místa na své klienty a neklienty, ani si vybírat agendy, které bude či nebude nabízet. „Taková pobočka bude muset obsloužit každého zájemce a nabídnout mu veškeré služby, které projekt nabízí,“ upozornila Šmardová s tím, že bankovní pobočka bude za tuto svou činnost vybírat standardní správní poplatky.
 
Co přesně bude provozování Czech POINTu pro banky znamenat z hlediska obsluhy, prozradil technický poradce projektu Luděk Šafář. Vysvětlil např. samotný proces autorizované konverze z listinné do elektronické podoby a naopak. MV bude také dle Šafáře aktivně kontrolovat všechna kontaktní místa veřejné správy a od konce listopadu bude mít také právo dočasně omezit přístup subjektu k systému nebo odebrat akreditaci.
 
Milník ve fungování veřejné správy
Czech POINT neboli Český Podací Ověřovací a Informační Národní Terminál je kontaktní místo veřejné správy poskytující občanům zejména ověřené údaje vedené v centrálních registrech, jako jsou rejstřík trestů, obchodní rejstřík, registr živnostenského podnikání atd. Tyto výpisy tak občané získají nejen na poště, radnici nebo u notáře, ale i na autorizovaných bankovních pobočkách.
 
Pokud si např. bude chtít podnikatel založit účet nebo požádat o úvěr, nebude muset, pokud jeho banka bude mít autorizaci, jít zvlášť na Czech POINT a zvlášť do banky, ale vyřídí vše na jednom místě.
 
 
 


 

Pavel Novák
 
ředitel odboru tisku a PR
Odkazy do noveho okna

f_01

Luděk Šafář 

Detailní náhled

f_03

Jarmila Šmardová 

Detailní náhled

vytisknout  e-mailem