Procesní modelování  

Přejdi na

Procesní modelování  


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Projekt na podporu počítačové gramotnosti v Zambii úspěšně pokračuje

Ministerstvo vnitra navázalo na úspěšný projekt na podporu počítačové gramotnosti v Zambii, realizovaný v druhé polovině července ve spolupráci s ITU a UNESCO. Nyní zaměstnanci ministerstva vnitra školí studenty přímo ve škole Nkomba, která se nachází uprostřed buše v blízkosti vesnice Nampundwe, asi 50 km od hlavního města Lusaky. 

Cílem projektu MV je jednak ověřit dodávku a využití počítačů z červencového projektu přímo na místě, a zároveň nabídnout studentům z tohoto projektu pokračující kurz, který bude zaměřen jak na rozvoj již získaných znalostí, tak na péči o počítač v náročných afrických podmínkách a odstraňování problémů tak, aby se studenti a jejich učitelé dovedli o počítače sami starat a tím byla zajištěna dlouhodobá udržitelnost projektu.

"V rámci našeho pobytu jsme se mohli přesvědčit o tom, že počítače zakoupené v rámci prvního projektu jsou na škole Nkomba skutečně využívány. Přístup k počítačové učebně mají vedle žáků z domovské školy i studenti okolních škol Kings, Sala a Shamilimo, kteří se našich kurzů rovněž účastní", říká Radim Vypušťák, ředitel odboru mezinárodních vztahů. Lektor Jiří Průša pak doplňuje: "Díky obrovskému zájmu jsme do každého ze dvou týdenních kurzů přijali dvacet studentů, kteří doslova hoří touhou dozvědět se nové informace a ani po osmihodinové výuce nechtějí večer z učebny odejít".

  


23. října 2009

Odkazy do noveho okna

Radim Vypušťák během výuky

Radim Vypušťák během výuky 

Detailní náhled

Studenti během samostatné práce

Studenti během samostatné práce 

Detailní náhled

Studenti přepisují do počítače životopisy

Studenti přepisují do počítače životopis... 

Detailní náhled

Ve třídě není projektor - lektoři vysvětlují vše nejdříve na jednom počítači. Lektor MV Jiří Průša

Ve třídě není projektor - lektoři vysvět... 

Detailní náhled

vytisknout  e-mailem