Bezpečnostní výzkum  

Přejdi na

Státní služba  


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Přípravy na spuštění základních registrů jdou podle plánu

Pilotní provoz Základních registrů veřejné správy je v plném proudu a testování systému před jeho ostrým spuštěním dokazuje, že stěžejní projekt českého eGovernmentu je po technické stránce připraven.  

V tuto chvíli také finišuje proces ohlašování agend, které musejí ústřední správní orgány ze zákona nahlásit. Kromě výrazného zrychlení úředních procesů či odpadnutí povinnosti stále dokola dokazovat na úřadech už jednou předložené dokumenty, tak bude díky registrům jasně doložené, jaké činnosti konkrétní úřad či úředník vykonává.

 

„Občan bude poprvé v historii vědět, která data o něm stát vede a kdo je má na starosti. Lidé tak dostanou do ruky úžasný bič na veřejnou správu. Budeme vědět, jak je která agenda na konkrétních úřadech využívána, a na základě toho budeme moci předkládat vládě návrhy na optimalizaci veřejné správy,“ vysvětlil ředitel odboru veřejné správy Ministerstva vnitra (MV) Robert Ledvinka na konferenci eGovernment 2011, na které se sešli zástupci významných IT společností. Konference se uskutečnila od 6. do 7. prosince 2011 v pražském hotelu Pyramida a odborníci MV na ní pokračovali v masivní informační kampani, kterou před měsícem odstartovalo roadshow po krajských úřadech České republiky.

 

Informační kampaň, která bude pokračovat i v novém roce, zaměřuje MV na klasické i IT úředníky i regionální politiky, tedy na ty, pro něž se s ostrým startem registrů od 1. července 2011 změní styl jejich práce.

 

Nezpochybnitelné údaje
Základní registry budou nástrojem, který bude jediným zdrojem validních a nezpochybnitelných údajů veřejné správy. Zmizí etapa získávání a ověřování dat a velmi razantně se tak zrychlí úřední procesy. Registry se tak stanou zásadním strategickým nástrojem pro optimalizaci veřejné správy a snížení byrokratické zátěže.

 

MV také spustilo na čísle 236 031 758 call centrum k základním registrům, helpdesk na e-mailu podpora@szrcr.cz i technické fórum na stránkách www.szrcr.cr.

Další informace o projektu najdete na www.szrcr.cz a na www.mvcr.cz.

 

Pavel Novák
ředitel odboru tiksu a public relations

Odkazy do noveho okna

f_01.JPG

f_01.JPG 

Detailní náhled

f_02.JPG

Robert Ledvinka, ředitel odboru veřejné ... 

Detailní náhled

f_03.JPG

f_03.JPG 

Detailní náhled

f_04.JPG

f_04.JPG 

Detailní náhled

f_05.JPG

f_05.JPG 

Detailní náhled

f_06.JPG

f_06.JPG 

Detailní náhled

f_07.JPG

f_07.JPG 

Detailní náhled

f_08.JPG

Vladimír Vošický, ředitel odboru provozu... 

Detailní náhled

f_09.JPG

f_09.JPG 

Detailní náhled

f_10.JPG

f_10.JPG 

Detailní náhled

f_11.JPG

f_11.JPG 

Detailní náhled

f_12.JPG

Robert Korselt, ředitel Správy základníc... 

Detailní náhled

f_13.JPG

f_13.JPG 

Detailní náhled

f_14.JPG

f_14.JPG 

Detailní náhled

f_15.JPG

f_15.JPG 

Detailní náhled

f_16.JPG

f_16.JPG 

Detailní náhled

f_17.JPG

Petr Stiegler, konzultant MV ČR pro obla... 

Detailní náhled

f_18.JPG

f_18.JPG 

Detailní náhled

vytisknout  e-mailem