Tab. 1: Respondenti členských zemí EU, kteří si myslí, že nejsou schopni používat počítače, moderní technologie a cizí jazyky (v%)

Země

Neznalost

práce s počítačem

práce s moderními technologiemi

cizích jazyků

Belgie

43,1

61,9

48,9

Dánsko

20,9

39,0

18,2

Finsko

35,8

36,9

47,5

Francie

42,4

63,2

57,6

Irsko

40,6

64,9

68,7

Itálie

45,0

60,2

60,1

Lucembursko

30,4

40,1

2,9

Německo

37,6

42,4

52,6

Nizozemsko

23,8

46,3

25,9

Rakousko

36,7

54,2

43,5

Portugalsko

66,6

71,9

67,9

Řecko

62,8

69,2

49,6

Španělsko

49,6

71,6

72,9

Švédsko

19,2

31,4

16,7

Velká Británie

34,8

52,2

72,8

EU 15

40,6

55,2

57,5

Pramen: Eurobarometer


Tab. 2: Kde a jak se občané v EU učili (2002)

1.

Doma

69,1%

2.

Ve společnosti ostatních lidí

63,4%

3.

V rámci volného času

50,8%

4.

Práce (v rámci přípravy na zaměstnání)

44,0%

5.

Na pracovišti

41,1%

6.

V knihovně a vzdělávacích centrech

31,6%

7.

Cestování, studium, práce a život v zahraničí

30,0%

8.

Zapojení do sociální nebo politické činnosti

20,4%

9.

Školící kursy (ne však v rámci zaměstnání)

19,4%

10.

Školení v rámci zaměstnání

17,9%

11.

Základní, střední nebo vysoké školy

16,8%

12.

Výkon vojenské nebo náhradní civilní služby

8,7%

13.

Kombinované studijní a pracovní kursy

7,2%

14.

Školení v rámci výměnných programů

7,1%

Pramen: Eurobarometer

 

 

 

 

 

 

 

Tab. 3: Zapojení občanů zemí EU do určité formy vzdělávání v uplynulém roce (v%)

Země

Účast ve vzdělávacím procesu

Neúčast – ale byl zájem

Neúčast – nebyl zájem

Belgie

28,7

11,8

40,8

Dánsko

56,2

15,6

15,4

Finsko

53,3

10,9

22,3

Francie

24,2

18,3

43,7

Irsko

35,0

13,9

38,5

Itálie

26,8

19,8

35,8

Lucembursko

33,3

14,5

25,3

Německo

32,0

30,6

26,5

Nizozemsko

41,5

17,6

25,0

Rakousko

35,5

14,2

31,9

Portugalsko

11,9

18,2

49,7

Řecko

17,7

25,5

42,6

Španělsko

28,2

16,6

46,5

Švédsko

51,9

19,2

17,4

Velká Británie

39,6

14,2

33,2

EU 15

31,4

20,2

34,9

Pramen: Eurobarometer