Ministry of the interior of the Czech Republic  

Go

Modern Administration


Quick links: Sitemap Text version Česky Fulltext search


 

Main menu

 

 

6. Národní konference kvality ve veřejné správě

Informace z průběhu konference: 

Středa 10. února

9:00

V kongresovém centru v Táboře právě začal druhý den 6. Národní konference kvality ve veřejné správě. Tu spolu s Městem Tábor a Radou kvality spolupořádá Ministerstvo vnitra.

Od 9:00 do 18:00 hodin si dnes účastníci vyslechnou celkem čtyřicet osm přednášek rozdělených do pěti sekcí. A to do sekce Kvalita a rozvoj lidských zdrojů, Inovace včera a dnes, Začínáme s kvalitou, Kvalita a informační technologie a Komunikace s veřejností.
 

10:00

V rámci sekce Kvalita a rozvoj lidských zdrojů vystoupil poradce náměstka ministra vnitra pro veřejnou správu, legislativu a archivnictví Robert Ledvinka. Ve své úvodní přednášce přítomným představil hlavní body, na které se při zvyšování kvality a rozvoje lidských zdrojů ve veřejné správě chce Ministerstvo vnitra zaměřit, a na co by se měly zaměřit i odpovědní zástupci územně samosprávných celků.

"Je třeba optimalizovat veřejnou správu, provést procesní a personální audity, zefektivnit výkon veřejných služeb, přejít od veřejné správy k veřejné službě, implementovat moderní metody řízení, zavést portál lidských zdrojů nebo zavést Burzu práce ve veřejné službě," vyjmenoval některé z těchto bodů Ledvinka.

V další části přednášky se Ledvinka zaměřil také na to, jak zajistit, aby státní úředník pracoval k co největší spokojenosti občana. "Musíme motivovat ty zaměstnance, kteří chtějí. Protože na každém úřadu máme tahouny, kteří dělají většinu práce a ty, kteří se pouze vezou. Jenže my ty tahouny nemáme jak odměnit. A oni jednou přijdou a řeknou: dost, v privátní sféře dostanu trojnásobek platu za polovinu práce, kterou musím odvádět na úřadě," posteskl si Ledvinka.

Mezi další cíle, na které je potřeba se podle Ledvinky zaměřit, patří také otázka rovného postavení mužů a žen ve veřejné správě nebo posílení významu personalistiky.
 

12:00

Tajemník akreditační komise Ministerstva vnitra Roman Blažek přednesl referát Trendy v akreditaci vzdělávacích institucí a programů a ve vzdělávání úředníků územních samosprávných celků. Jako mnoho jeho předřečníků, i on potvrdil tezi, že veřejná správa by měla být skutečnou službou občanům. Položil si však otázku, jak toho dosáhnout? "Nutně potřebujeme profesionálního a kvalitního úředníka. K tomu musíme směrovat celý systém vzdělávání ve veřejné správě," řekl Blažek s tím, že problémem veřejné správy je člověk vyhořelý a vystresovaný. Blažek dále představil práci akreditační komise a současné trendy v její práci.
 

14:00

V rámci sekce Komunikace s veřejností vystoupil referent odboru efektivní veřejné správy Ministerstva vnitra Karel Blaha. Představil prezentaci s názvem Podpora zapojování veřejnosti Ministerstvem vnitra. Kromě spolupráce ministerstva s neziskovými organizacemi nebo přípravy metodických materiálů pro Vládu ČR vyzdvihl např. podporu zavádění Místní agendy 21 do veřejné správy (viz související dokument).
 

14:30

Co to vlastně je eGovernment a jakou roli má v jeho rámci Ministerstvo vnitra. To byly základní otázky, na které si během svého vystoupení v sekci Kvalita a Informační technologie předsevzal odpovědět náměstek ministra vnitra pro informatiku Jaroslav Chýlek. Představil Strategii realizace Smart Administration v období 2007 až 2015 a podrobně se věnoval projektu základních registrů. Ten nazval za daleko větší revolucí ve veřejné správě, než bylo zavedení Informačního systému datových schránek.

Připomněl také aktuální stav realizace registrů, do kterého dnes významně zasáhla poslanecká sněmovna. "Poslanci dnes ve zrychleném řízení schválili odložení startu základních registrů o rok. Tuto iniciativu jsme podporovali a jsme za ni rádi," seznámil Chýlek přítomné s aktuální změnou v časovém harmonogramu projektu a vysvětlil, že vzhledem k nereálně nastavenému časového plánu a hlavně kvůli problémům ve výběrovém řízení na jednotlivé registry, je toto odložení startu nutné. Ujistil nicméně, že jak projekt základních registrů, tak projekt elektronických občanských průkazů, který dnes poslanci také odložili, má jeho plnou podporu.
 

16:00

Pavel Nemrava ze společnosti Software602 představil projekt Ministerstva vnitra Informační systém datových schránek. Shrnul aktuální stav projektu i to, jak se zavedení datových schránek projevuje ve veřejné i komerční sféře. Fungování systému v praxi pak představila Kateřina Černá, tajemnice Úřadu městské části Praha 13. Své poznatky představili ve společné prezentaci nazvané Optimalizace formulářového rozhraní v kontextu DS (viz související dokument).
 

18:00

Druhý den 6. Národní konference kvality ve veřejné správě zakončilo vystoupení ředitele projektu Spisové služby GINIS Ministerstva vnitra Oskara Macka. Během přednášky GINIS - jednička v řízení kvality úřadů vysvětlil propojení spisové služby s Informačním systémem datových schránek a shrnul konečné cíle projektu spisové služby GINIS. "Naším cílem je implementace systému elektronické spisové služby v plném rozsahu. Plným rozsahem rozumíme elektronickou evidenci a správu jak dokumentů elektronických, tak i dokumentů listinných," uvedl v prezentaci Macek. Na jeho prezentaci přímo navázal generální ředitel společnosti GORDIC Jaromír Řezáč s prezentací GINIS jako akcelerátor kvality výkonu veřejné správy (viz související dokument).

  


9. února 2010

Print  E-mail