Cestujeme-li z Českých Budějovic po železné dráze, neopustí nás čeští dráhaři, voziči atd. až do Lince, ano až do Gmundu, kdež se Isselská a Hallainská sůl pro Čechy, Moravu atd. nakládá. Každých 1500 sáhů stojí drahární domek hezky skrovňounký, a každou větší štací nádherná stavení pro úředníky, dozorce, atd. Všecko jen plno Čechů hemží... Železná dráha jen podnikáním českých pánů povstala, pročež tito ze svých panství množství lidu za dráhaře a úředníky podražní učinili.
Květy, 1836
Na konci měsíce tohoto začaly práce ku zhotovení hatí na železnou dráhu z Brna do Vídně potřebné, na místech s Brnem bezprostředně stýkajících. Již před mnoha dny viděli jsme na silnicích našeho hlavního města houfy potulujících se dělníků, všeobecnou na sebe pozornost vzbuzujících. Jsouť to větším dílem synové a dcery našich hor, jichžto divoko-romantické masy nahý sotva život jim poskytnouti mohou, a táhnou k jihu, opatřeni jsouce potravou pro příští dny; jedním nebo dvěma hrncemi, by při každé příhodě venku pod čistým nebem svů] stůl hned rozbíti mohli.
Květy, 10. května 1838
Den 7. července byl pro naše hlavní město Brno jakož i pro historii vzdělání celé naší vlasti dnem zajisté památným... Již před 9. hodinou bylo se veškeré téměř obyvatelstvo v četných skupeních shromáždilo okolo železné dráhy, na vůkolních horách, na městských baštách, na Františkově, ano i v laskavě k tomu popřáných domech starého Petrova ... Všechněch oči obráceny byly v krajinu, kterou železnodráha se svými vznešenými oblouky, jako římský druhdy viadukt, se klene — an okolo jedenácté hodiny první lokomotiv, 7 vozů s sebou mající, zvědavým zrakům ve své velkoleposti se okázal, a za malou chvíli 3 ostatní... Příjezd jejich uvítán byl hlučnou hudbou třech sborů a mnohočetnými ranami z hmoždířů.
Květy, 1839
Níže psané ředitelství císaře Ferdinanda železné severní dráhy neprodlévá u veřejnou známost uvésti, že dne 30. října příchod brněnského parního vozu proto se opozdil, že parní stroj od Břeclavi službu svou nekonal, a vozy teprva pomocí poslaného záložního stroje až do Leopoldova přijeti mohly, tu však od Břečislavských vozů dohoněny byly. Zatím nastala tma a hustě padal sníh, tak že zhasly pochodně, jimiž mělo se dáti znamení; za tou příčinou vrazil břečislavský parní stroj do těchto vozů, a dvěma cestovatelům znamenitě se uškodilo, několik bylo jich více méně poraněno.
Pražské noviny, 7. listopadu 1839