Zpravodajství
Kdy Kde Co
Dosud vyšlo
Předplatné
Odkazy
    Číslo    36    vychází    3. září    2003


Aktuální znění zkušebních otázek k ústní části zkoušky pro získání odborných předpokladů strážníka

Zúčastněte se soutěže o nejlepší e-learningový kurz na téma státní správa a samospráva







Slovníček

Lexikon evropského práva

Poradna:
Samospráva: Odměňování a některé jiné nároky spojené s výkonem funkce
V zákoně o obcích č. 128/2000 Sb. se uvádí, že uvolněnými členy zastupitelstev se rozumí členové zastupitelstev, jestliže jsou pro výkon funkce uvolněni z pracovního poměru, a dále členové, kteří před zvolením do funkce člena zastupitelstva nebyli v pracovním poměru, ale vykonávají funkci ve stejném rozsahu jako dlouhodobě uvolnění členové zastupitelstva. Z uvedeného není jasné, zda se toto vztahuje i na důchodce, kteří rovněž vykonávají funkci ve stejném rozsahu jako dlouhodobě uvolnění členové zastupitelstva. Pokud by tomu tak mělo být, potom nechápu ustanovení paragrafu 84 čl.2 pís. n) zmíněného zákona, kde zastupitelstvu je vyhrazeno určovat funkce, pro které budou členové zastupitelstva uvolněni.

Konzultace:
Energetický audit a energetičtí auditoři podle zákona č. 406/2000 Sb.
Ing. František Plecháč, Státní energetická inspekce, Ing. Irena Plocková, Česká energetická agentura
V porovnání se zeměmi EU jsme prakticky jedni z posledních, kteří začali energetický audit jako nástroj ke snižování energetické náročnosti ekonomiky používat. Náklady na realizaci auditů, které ukládá zákon, budou hradit, podobně jako v zemích EU, vlastníci auditovaných zařízení (zadavatelé auditu). Existuje však možnost hradit audity z prostředků poskytovaných v rámci státních podpor. Ve všech zemích je hlavní cílovou skupinou oblast průmyslu, kde je energetický audit vnímán nejen jako iniciační prvek, ale jako podklad k následnému manažerskému a investičnímu rozhodování a zde je již plně zřejmé, jakou zodpovědnost na sebe energetický auditor bere.

Téma:
Diferencovaná údržba drobných vodních toků - součást ochrany obcí před povodněmi
Ing. Tomáš Just, Agentura ochrany přírody a krajiny ČR
V řadě případů jsou za omezování průtočné kapacity koryta odpovědni lidé, kteří se sice po každé povodni důrazně domáhají různých opatření ze strany správce toku, v dobách "mírových" však používají koryto potoka jako odkladiště všelijakého nepořádku. Koryto potoka v obci by nemělo být jenom kapacitní odtokovou strouhou. Obyvatelé i návštěvníci obce mají právo na to, aby potok nebo říčka byly příjemnou součástí jejich prostředí. Pro obec je příznivější, když má koryto v kilometrech nad ní menší kapacitu, je hydraulicky drsnější a ve větší míře umožňuje rozliv povodňové vlny do nivy.

Znak:
OSEČNÁ, okres Liberec

OSEČNÁ, okres Liberec

Příloha:
Olomoucký kraj II.


Redakce
Inzerce


Copyright © 2003 Ministerstvo vnitra České republiky
| úvodní stránka |