TQM – Total Quality Management

= celková kvalita řízení (překládá se rovněž jako celkové řízení kvality) je definována jako přístup vedení organizace zaměřený na kvalitu, založený na účasti všech zaměstnanců, mající za cíl dlouhodobou prosperitu, spokojenost uživatelů a prospěch zaměstnanců organizace.

Model excelence (dokonalosti) EFQM (European Foundation for Quality Management – Evropská nadace pro řízení kvality)

= je nástroj, který umožňuje každé organizaci porovnat se s modelem dokonalé organizace. Sebehodnocení organizace, zaměřené na nalezení silných míst a slabých míst pro zlepšení, probíhá podle devíti kritérií tohoto modelu.

Konjunkturální dotazník

= se využívá ke zjišťování názorů respondentů při tzv. konjunkturálních průzkumech prováděných v podnikové sféře. Dotazníky jsou velmi jednoduché, koncipovány tak, aby je management podniku mohl rychle a operativně vyplnit. Obsahuje otázky na očekávané a probíhající tendence (vývoj v poměrně blízké budoucnosti – měsíc, tři měsíce či půl roku dopředu).

Konjunkturální průzkumy

= jsou významným zdrojem informací v zemích s ekonomikou založenou na tržních vztazích, postihují atmosféru v podnikatelském prostředí a poskytují informace s časovým předstihem, čímž slouží k identifikaci bodů obratu v ekonomice.