Poradna |
Podle jakých pravidel může žádat obec Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových o převod nebo prodej státního majetku?
Při hospodaření s majetkem státu je Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových vázán zejména právní úpravou danou zákonem č. 219/2000 Sb., o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích, ve znění pozdějších předpisů a prováděcí vyhláškou č. 62/2001 Sb., o hospodaření organizačních složek státu a státních organizací s majetkem státu. Především zákon č. 219/2000 Sb. stanoví zákonné podmínky pro převody majetku ve vlastnictví státu ve prospěch nestátních subjektů.
Pokud územní samosprávný celek nebo jiný nestátní subjekt požaduje převod i informaci o nemovitosti, s níž je Úřad příslušný hospodařit, je nezbytné, aby dotčený subjekt zaslal písemnou žádost, v níž bude zejména nemovitost jednoznačně identifikována dle údajů v katastru nemovitostí, a to na příslušné odloučené pracoviště Úřadu podle okresu, v němž nemovitost leží. Odloučené pracoviště Úřadu bude subjekt informovat o dalším postupu.
Základní informace o prodeji státního majetku, konkrétní nabídka státního majetku, který je určen k odprodeji, jakož i informace o výběrových řízeních, jsou k dispozici na internetových stránkách Úřadu (www.uzsvm.cz).
Izabela Filová
vedoucí samostatného oddělení komunikace,
Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových