RNDr. Petr Anděl, CSc.
Výstavbou nových satelitních sídel a k nim příjezdových komunikací, obchvatů měst, dálnic a rychlostních silnic a průmyslových areálů dochází k neustálému dělení původně větších krajinných celků na stále menší plochy. Tyto dílčí části potom ztrácejí schopnost plnit své původní funkce.
Ing. Alena Houserová, Centrum dopravního výzkumu
Předpokládá se, že v zemích CEMT žije na padesát milionů občanů, kteří mají postižení motorická, poruchy orientace, poruchy mentální a smyslové. Tito lidé mají i problémy se svým přemístěním, protože stávající dopravní soustava pro ně ještě v mnoha případech představuje nepřekonatelnou překážku.
Michal Wanner
Jak vypadala naše obec v minulosti? Jak se měnila její tvář v proměnách času? Kdy se změnila z malé vesnice v městečko či město? Co z toho, co vzniklo v jejím rámci, zůstalo zachováno, a co v průběhu staletí podlehlo zmaru či zničení? Tyto otázky si klade stále větší počet obyvatel České republiky.
Doc. JUDr. Olga Vidláková, CSc., FABI
Evropská skupina veřejné správy (EGPA) Mezinárodního institutu správních věd (IIAS) spolu s Americkou společností pro veřejnou správu (ASPA) konaly v červnu 2006 konferenci "Výkonný veřejný sektor: Druhý transatlantický dialog" v belgickém Leuvenu.
Vladimír Soukup
Město růží - tak se ještě donedávna přezdívalo jihočeské Blatné, stulené uprostřed blyštivého náhrdelníku rybníků. A to zásluhou vynikajícího zahradníka-šlechtitele, potomka starého blatenského rodu Jana Böhma, který tu v době mezi světovými válkami vybudoval rozsáhlé růžové plantáže. Kde že však ty loňské sněhy jsou, dnes tu už růže nevoní… Leccos však zůstalo jako dřív.