Odbor azylové a migrační politiky  

Přejdi na

Státní služba  


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Kontaktním místem veřejné správy budou moci být i banky autorizované Ministerstvem vnitra

29. listopad 2011 se stane dalším milníkem ve fungování Czech POINTu. Od tohoto data se totiž za přesně stanovených podmínek mohou stát kontaktním místem pro výkon veřejné správy i banky. Dojde tak k dalšímu přiblížení výkonu veřejné správy občanům.  

Pro výpis z rejstříku trestů, katastru nemovitostí nebo kvůli ověření počtu trestných bodů z Centrálního registru řidičů tak kromě na radnici, poštu nebo k notáři budou moci zajít občané i na Ministerstvem vnitra (MV) autorizované bankovní pobočky. MV o tom informovalo na konferenci eGovernment 20:10, kterou zaštítil ministr Jan Kubice a která se uskutečnila 6. a 7. září 2011 v Mikulově.
 
„Taková banka bude mít povinnost vykonávat v souladu s provozním řádem všechny agendy dostupné na Czech POINTu a zaměstnanci banky se stanou tzv. asistenty Czech POINT, kteří budou muset složit zkoušku z konverze,“ uvedla Jarmila Šmardová, vedoucí projektu Czech POINT MV s tím, že autorizace se bude vydávat na 5 let a za roční poplatek 2 miliony Kč.
 
Už dnes široká a komfortní síť Czech POINTů se tak bude moci ještě více rozšířit. Pokud si např. bude chtít podnikatel založit účet nebo požádat o úvěr, nebude muset, pokud jeho banka bude mít autorizaci, jít zvlášť na Czech POINT a zvlášť do banky, ale vyřídí vše na jednom místě.
 
MV bude soukromoprávním subjektům, které budou mít zájem kontaktním místo provozovat, nejen vydávat autorizaci, ale bude mít možnost nad těmito subjekty vykonávat kontrolní činnost, případně akreditaci odebrat.
 
Rychlejší a přístupnější veřejná správa
Czech POINT neboli Český Podací Ověřovací a Informační Národní Terminál je  kontaktní místo veřejné správy poskytující občanům zejména ověřené údaje vedené v centrálních registrech, jako jsou rejstřík trestů, obchodní rejstřík, registr živnostenského podnikání atd.
 
Jedním z cílů zavedení bylo zrychlit, zpřístupnit a zpříjemnit služby občanům. Proto se postupně vytvořila rozsáhlá a snadno dostupná síť poboček Czech POINTů, která odbourala někdejší zdlouhavé cestování po úřadech a sjednotila různá vyřizování na jedno místo. Czech POINT tak občanům šetří nervy, čas i peníze.
 
Vybrané statistiky Czech POINT k 31. srpnu 2011:
Počet kontaktních míst – 6 731
Počet vydaných výstupů - 5 614 000
  • Rejstřík trestů - 2 668 000
  • Katastr nemovitostí – 1 343 000
  • Obchodního rejstříku – 978 000
  • Centrální registr řidičů (body) - 245 000
  • Konverze dokumentů – 185 000
  • Živnostenský rejstřík – 138 000
  • Žádost o zřízení datové schránky – 33 000
  • Systém kvalifikovaných dodavatelů – 18 000
  • Ostatní – 6 000
 
Počet výstupů po letech:
2007 – 54 000
2008 – 984 000
2009 – 1 483 000
2010 – 1 814 000
2011 – 1 279 000
 
Více na www.czechpoint.cz
 
 Fotogalerie z konference eGovernment 20:10
 
Pavel Novák
ředitel odboru tisku a public relations

vytisknout  e-mailem