Ministerstvo vnitra České republiky  

Přejdi na

Efektivní veřejná správa


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Zákon o základních registrech – přínos k rozvoji e-governmentu

Ing. Pavel Rieger, doc. JUDr. Pavel Mates, CSc. 

Shrnutí:

Tento článek vysvětluje hlavní principy nové právní úpravy sdílení dat, kterou přinesl zákon č. 111/2009 Sb., o základních registrech a diskutuje je v souvislosti s ostatními probíhajícími modernizačními procesy v české veřejné správě. Pro každý ze čtyř základních registrů (Registr obyvatel, Registr osob, Registr územní identifikace, Registr práv a povinností) je uveden výčet referenčních údajů sdílených s ostatními informačními systémy. V článku jsou také popsány postupy pro poskytování dat z příslušného registru a organizačně-technické prostředky pro
ochranu osobních údajů v základních registrech.

Basic Registry Act – contribution to the e-government

Summary:

This paper explains the basic principles of data-sharing, implemented by the Basic Registry Act, No 111/2009 Coll. and discusses them in relation to other on going modernisation processes in the Czech public administration. For each of the four basic registries (Registry of Inhabitants, Registry of Persons, Registry of Territorial Identification, Registry of Rights and Obligations) the authors describe the list of attributes shared with other information systems. This paper also describes procedures for providing data from a registry and some legislativetechnical instruments for the protection of personal data in the basic registers.

Basis-Register-Gesetz – ein Beitrag zum E-Government

Kurzfassung:

Dieser Artikel erläutert die wichtigsten Grundsätze der neuen Gesetzgebung zur gemeinsamen Nutzung von Daten, die durch das Gesetz Nr. 111/2009 Slg. (Basis-Register-Gesetz) ins Leben gerufen wurde und diskutiert sie im Zusammenhang mit anderen durchlaufenden Modernisierungsprozessen der tschechischen öffentlichen Verwaltung. Für jede der vier Basis-Register (Register der Einwohner, Register der Personen, Register der Raumidentifikation, Register von Rechten und Befugnissen) ist eine Liste von Referenzangaben angeführt, die gemeinsam mit anderen Informationssystemen geteilt werden. Der Artikel beschreibt auch verschiedene Verfahren für die Bereitstellung von Daten aus den Basis-Registern und organisatorisch-technische Mittel für den Schutz personenbezogener Daten in Basis-Registern.
 

vytisknout  e-mailem