Ministerstvo vnitra České republiky  

Přejdi na

eGovernment


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Reakce Ministerstva vnitra na dnešní článek E15 o nákupu tiskáren pro resort MV

Ministerstvo vnitra se důrazně ohrazuje vůči informacím, které byly dnes zveřejněny v deníku E15. Informace jsou zcela nepravdivé a zavádějící.  

Ministerstvo vnitra vyhlásilo veřejnou zakázku na uzavření rámcové smlouvy pro centrální nákup tiskáren a multifunkčních zařízení v předpokládané hodnotě 62 605 042 Kč bez DPH, tj. 74,5 mil. Kč s DPH – výše byla uvedena v oznámení o zakázce uveřejněné v informačním systému veřejných zakázek – uveřejňovací subsystém. Jde o částku, která je maximální, nemůže být překročena a Ministerstvo vnitra naopak očekává, že finální utracená částka bude díky minitendrům ještě nižší. Suma 678 milionů korun, se kterou operuje deník E15, je zcela mimo realitu. Tiskový odbor poskytl redakci E15 všechny informace, o které byl požádán. Tisková mluvčí úřadu nikdy s autorem článku v této věci nehovořila.  
 
Na základě výsledků tohoto výběrového řízení byly uzavřeny dvě rámcové smlouvy na:
 
1. Tiskárny v celkovém množství 2300 kusů s níže uvedenými dodavateli a nabídkovými cenami včetně DPH (zaokrouhleno). Tento přehled byl rovněž uveřejněn v informačním systému veřejných zakázek – uveřejňovací subsystém.
 
  1. Blue Grass s.r.o.  – 51,8 mil. Kč
  2. ČD - Telematika a.s. – 68,3 mil. Kč
  3. JVM Computers spol. s r.o. – 72,6 mil. Kč
  4. PS Tech, s.r.o. – 88 mil. Kč
  5. AutoCont CZ a.s. – 89,3 mil. Kč
  6. VDI Meta – výrobní družstvo invalidů – 99 mil. Kč
  7. IMPROMAT CZ spol. s r.o. – 102 mil. Kč
  8. Your System, spol. s r.o. – 102 mil. Kč
 
2. Multifunkční tiskárny v celkovém množství 225 kusů s níže uvedenými dodavateli a  nabídkovými cenami včetně DPH (zaokrouhleno). Tento přehled byl rovněž uveřejněn v informačním systému veřejných zakázek – uveřejňovací subsystém.
 
  1. Blue Grass s.r.o. – 12,7 mil. Kč
  2. IMPROMAT CZ spol. s r.o. – 23 mil. Kč
  3. PS Tech, s.r.o. – 31,4 mil. Kč
  4. AutoCont CZ a.s. – 32,7 mil. Kč
  5. VDI Meta – výrobní družstvo invalidů – 35 mil. Kč
 
Výše uvedené údaje jsou volně přístupné na internetové adrese informačního systému veřejných zakázek – uveřejňovací subsystém: http://www.isvzus.cz.
 
V uvedených nabídkových cenách je zahrnut i spotřební materiál pro roční provoz.
 
Vzhledem k tomu, že se jedná o rámcovou smlouvu pro centrální nákup, veřejní zadavatelé v rámci resortu budou zadávat konkrétní veřejné zakázky jednotlivými zadávacími řízeními (minitendry), kdy budou oslovovat všech osm, resp. pět rámcových dodavatelů. Z jejich nabídek pak budou vybírat tu nejvhodnější (nejnižší nabídková cena), přičemž žádný z rámcových dodavatelů nesmí v minitendru překročit svou nabídkovou cenu uvedenou v rámcové smlouvě. To znamená, že spekulovat v tuto chvíli o konečné ceně tiskáren je zcela irelevantní. V žádném případě ale nebudou tak vysoké, jak o tom E15 spekuluje.
 
Celkový počet tiskáren 2525 kusů je maximální (předpokládaný rámec) po dobu platnosti rámcových smluv (rok 2010). Neznamená to, že v letošním roce se resort zavázal nakoupit 2525 kusů tiskáren, a utratit tak předpokládanou maximální částku 74,5 mil. Kč včetně DPH.
 
Nedílnou součástí rámcové smlouvy je detailní cenový rozpis pro jednotlivé tiskárny a multifunkční tiskárny, včetně spotřebního materiálu. 
 
Částka 678 milionů korun uvedená v dnešních médiích nebyla nikdy a nikde ze strany ministerstva uváděna a ani se nepředpokládalo ji vynaložit za nákup tiskáren v roce 2010.
 
Jana Malíková
ředitelka odboru tisku a public relations a tisková mluvčí

 

vytisknout  e-mailem