Možnosti elektronického vyřízení
Mnohé služby Czech POINT lze též vyřídit elektronicky bez osobní účasti a zdarma na webových stránkách Portálu veřejné správy (https://portal.gov.cz/) a Portálu občana (https://obcan.portal.gov.cz/).
Portál veřejné správy
Portál veřejné správy (https://portal.gov.cz/) je webový a informační portál, kde jsou všechny dostupné informace o službách veřejné správy České republiky. Jedná se o nejjednodušší cestu k informacím a službám veřejné správy a komunikaci s úřady. Portál je určen pro veřejnost, státní správu a samosprávu, státní i soukromé organizace včetně podnikatelů, živnostníků a cizinců.
Web Portál veřejné správy obsahuje:
-
Přihlášení do Portálu občana.
-
Průvodce životními událostmi.
-
Služby veřejné správy členěné do kategorií.
-
Časté dotazy k online nástrojům eGovernmentu.
-
Informace o životě, podnikání v ČR a českém eGovernmentu.
-
Užitečné odkazy pro úředníky.
-
Formuláře, věstníky, zveřejněné informace aj.
Portál Občana
Portál občana (https://obcan.portal.gov.cz/) je jedna ze součástí Portálu veřejné správy. K Portálu občana se může občan přihlásit pomocí některého z elektronického prostředku identifikace (eOP, NIA ID, Mobilní klíč eGovernmentu).
Portál občana a Czech POINT jsou spolu úzce spjaté, jelikož výpisy, které vám vystaví obsluha na kontaktních místech, získáte také po přihlášení do Portálu občana, kde si žádost o ně podáte elektronicky a můžete si je kdykoliv stáhnout.