Ministerstvo vnitra České republiky  

Přejdi na

Moderní úřad


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Konference o eGovernmentu pro úředníky: stát je připravený lépe komunikovat s občany

Výjimečnou příležitost získat maximum informací o novinkách v eGovernmentu měli na začátku listopadu úředníci z celé české veřejné správy. Ministerstva, Úřad vlády a NAKIT, s.p. pro ně připravili konferenci s názvem "Snadná navigace světem úřadů". Na pražský Žofín, místo konání konference o novinkách v digitalizaci státní správy, dorazilo přes čtyři sta státních úředníků, starostů, tajemníků obcí. Další sledovali konferenci živě na internetu. 

V dopoledním bloku se mluvilo o Portálu občana, novém rozcestníku, který nabídne jednoduchý přístup ke všem elektronickým službám státu. Atraktivní byly i vystoupení zástupců Estonska, Dánska a Velké Británie, kteří představili vlastní zkušenosti s vývojem eGovernmentu. "Mně osobně zaujal pan Stewart z britského velvyslanectví, který mluvil o zavádění eGovernmentu a použil výraz "Government as a Platform", tedy že na stránkách gov.uk zcela ve Velké Británii potlačili jednotlivé ministerské role, protože občana vůbec nezajímá, jaký resort mu jakou službu poskytne," okomentoval vystoupení britského hosta náměstek pro informační a komunikační technologie Jaroslav Strouhal. Estonský velvyslanec zase hovořil o tom, jak elektronizovali veřejnou správu, jak lze založit v jeho zemi bankovní účet třeba z Prahy, aniž by bylo nutné do Estonska vyjet.

Jednotliví řečníci se věnovali dalším důležitým tématům v oblasti rozvoje eGovernmentu. Například Petr Pavlinec z Krajského úřadu Vysočina a Michal Pešek ze Správy základních registrů elektronické identitě, Miroslav Tůma z ministerstva vnitra eGovernment cloudu, Petr Mlejnský z NAKITu anonymizaci údajů a Robert Piffl z ministerstva vnitra eFakturaci. Mluvilo se i o v současnosti velmi frekventovaném tématu ochrany osobních dat, tedy GDPR - k tomu měla svoji prezentaci kromě dalších expertů Kateřina Černá, ředitelka Krajského úřadu Středočeského kraje. A náměstek ministryně práce a sociálních věcí Robert Baxa vysvětlil, jak budou fungovat eNeschopenky.

Konference Snadná navigace světem úřadů byla první takovou akcí, kterou si uspořádala veřejná správa pro úředníky sama. Podle reakcí mnoha účastníků byla konference mimořádně úspěšná.

 

vytisknout  e-mailem