Kde Czech POINT najdete
Kontaktní místa veřejné správy a frekvence jejich využívání
Kontaktní místa veřejné správy (Czech POINT) představují síť kontaktních pracovišť, na kterých si občané mohou požádat o výpis z veřejných i neveřejných rejstříků a registrů a učinit podání vůči veřejné správě. Občan může využít jakýkoli Czech POINT, není nutné se omezovat např. místem trvalého pobytu.
Kontaktní místa jsou definována § 8a, odst. 2. zákona č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy, v platném znění.
Kontaktními místy veřejné správy jsou:
-
notáři,
-
krajské úřady,
-
matriční úřady,
-
obecní úřady, úřady městských částí nebo městských obvodů územně členěných statutárních měst a úřady městských částí hlavního města Prahy, jejichž seznam stanoví prováděcí právní předpis,
-
zastupitelské úřady určené ministrem zahraničních věcí; seznam zveřejněn zde
-
držitel poštovní licence (Česká Pošta) a Hospodářská komora České republiky,
-
banka, pojišťovna, zdravotní pojišťovna a poskytovatel univerzální služby podle zákona o elektronických komunikacích, kterým byla ministerstvem udělena autorizace k výkonu působnosti kontaktního místa veřejné správy (dále jen "osoba autorizovaná ministerstvem").
Počet kontaktních míst
V současné době je na území České republiky zhruba 7 440 aktivních kontaktních míst veřejné správy. Služeb Czech POINT je možné využít i v zahraničí, kde se vyskytuje 69 kontaktních míst na českých velvyslanectvích a konzulátech po celém světě, které každoročně přibývají. Na všech těchto kontaktních místech bylo doposud vydáno přes 25 mil. výstupů.
Interaktivní mapu kontaktních míst veřejné správy najdete zde.
Informace o kontaktních místech na českých velvyslanectvích jsou dostupné zde.
Nejčastěji vydávané výstupy na kontaktních místech:
-
Výpis z Rejstříku trestů (více než 9 milionů)
-
Výpis z Katastru nemovitostí (více než 4 miliony)
-
Výpis z Veřejných rejstříků (více než 2,5 milionu)
-
Konverze elektronického do listinného dokumentu (více než 2 miliony)