Ministerstvo vnitra České republiky  

Přejdi na

Efektivní veřejná správa


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Elektronizace veřejné správy bude pokračovat

Ministerstvo vnitra bude i nadále pokračovat v realizaci projektů eGovernmentu, a to i přes dramatické škrty, které čekají rozpočet resortu v příštím roce. Na konferenci o elektronizaci veřejné správy, která se konala od 7. do 8. záři 2010 v Mikulově, to řekl vrchní ředitel sekce pro informatiku a eGovernment Ministerstva vnitra Jaroslav Mráz.  

„Nedostatek financí není sám o sobě důvodem projekty rušit. Projekty budou pokračovat dál, nicméně za jiných podmínek,“ uvedl Jaroslav Mráz s tím, že je nutné dosáhnout snížení pořizovacích i provozních nákladů.

To se podle Mráze týká i základních projektů eGovernmentu, tedy Informačního systému datových schránek, Informačního systému základních registrů, kontaktních míst Czech POINT a Komunikační infrastruktury veřejné správy.
 
Zejména v případě Komunikační infrastruktury veřejné správy dojde k významnému posílení role České pošty při zajišťování komunikačních služeb pro orgány veřejné správy a složky Integrovaného záchranného systému. Současně se Ministerstvo vnitra vrací k původnímu konceptu projektu a předpokládá, že se bude jednat hlavně o zajištění datové komunikace orgánů veřejné správy a složek Integrovaného záchranného systému. To bude konkrétně znamenat, že součástí projektu nebudou nadále mobilní služby, poskytované mobilními operátory.
 
V současné době také probíhá revize celé strategie Efektivní veřejné správy a veřejné služby, neboli Smart Administration. Její výsledky a budoucí podobu strategie představí Ministerstvo vnitra koncem listopadu letošního roku.
 
Náběh základních registrů bude postupný
 
Úpravy čekají i proces spuštění systému základních registrů. Ministerstvo vnitra podle hlavního architekta eGovernmentu Ondřeje Felixe plánuje zjednodušit jejich architekturu a náběh na ostrý provoz rozdělit do etap. Přesto stále platí, že ostrý start systému je daný zákonem na 1. července 2012.
 
Ondřej Felix mimo jiné upozornil, že základní registry i ostatní stěžejní projekty eGovernmentu jsou povinným nástroje veřejné moci, pokud má veřejná správa rozumně fungovat i po roce 2010.
 
„Elektronizace není doplněk veřejné správy, je to základní infrastrukturní předpoklad, aby se s veřejnou správou vůbec dalo něco udělat,“ dodal na závěr Ondřej Felix.
 
 
Jiří Reichl
ředitel odboru a tiskový mluvčí

vytisknout  e-mailem