Téma |
Problematika kvality veřejné správy a poskytovaných služeb poslední dobou nabývá stále větší důležitosti a získává stále větší pozornost, a to nejen u samotných organizací veřejné správy. Svědčí o tom zejména velké množství aktivit, které již byly nebo jsou realizovány a o kterých jste v této rubrice pravidelně informováni.
Na cestu za kvalitou se také vydal Institut státní správy, jakožto organizační útvar zřízený při Úřadu vlády ČR v roce 2001. Jeho cílem je zajišťovat vzdělávání zaměstnanců správních úřadů a neustále tak přispívat ke zvyšování jejich odbornosti a profesionality.
Již od roku 2002 je součástí pololetně vydávaného katalogu vzdělávacích akcí Institutu třídenní kurz nazvaný “Řízení kvality veřejných služeb, základy managementu jakosti”.
Výukovým cílem kurzu je objasnit základy řízení kvality fungování správních úřadů a kvality jimi poskytovaných služeb a seznámit účastníky s nástroji a metodami řízení kvality.
V souladu s vládou přijatým usnesením č. 237/2004 k reformě a modernizaci ústřední státní správy byl tento kurz aktualizován a obsahově doplněn.
Stěžejním obsahem kurzu se stal model Společný hodnotící rámec (CAF). Účastníci mají možnost se s tímto modelem seznámit a na základě případových studií procvičit a zároveň získat cenné informace z praxe lektorů. Kurz dále poskytuje základní informace o systémech managementu jakosti a nástrojích trvalého zlepšování a řízení kvality. Cílovou skupinou kurzu je management správních úřadů.
Manažerkou kurzu je paní Naděžda Šulcová z Institutu státní správy ÚV ČR. Lektorsky kurz zajišťují experti z České společnosti pro jakost.
Na webových stránkách Institutu www.institut.vlada.cz naleznete bližší informace.