Ministerstvo vnitra České republiky  

Přejdi na

Efektivní veřejná správa


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Co je eGovernment?

Myšlenkou tzv. eGovernmentu je správa věcí veřejných za využití moderních elektronických nástrojů, díky kterým bude veřejná správa k občanům přátelštější, dostupnější, efektivnější, rychlejší a levnější. 

Budování jednotlivých pilířů eGovernmentu probíhalo v programovém období 2007–2013 s využitím prostředků ze strukturálních fondů EU v souladu se strategií Efektivní veřejná správa a přátelské veřejné služby (Smart Administration).
 
Jako první vznikla síť kontaktních míst veřejné správy Czech POINT, která jsou dnes téměř v každé obci. Díky nim mohou občané na jednom místě získat řadu dokumentů a využít služby, kvůli kterým do té doby museli obíhat několik různých úřadů.
 
Byl spuštěn systém datových schránek – nástroj pro zaručenou elektronickou komunikaci se státem, který nahradil klasické posílání obálek s pruhem.
 
Vznikl systém základních registrů, v nichž jsou uloženy aktuálně platné údaje, které už ve většině případů nemusí úředníci opakovaně žádat od občanů.
 
Pro fungování takto složitých a náročných systémů bylo nutné vytvořit masivní a bezpečnou infrastrukturu. 
 
Dalším krokem k tomu, abychom úřední záležitosti mohli vyřídit kdykoliv a odkudkoliv, kde je internetové připojení, je postupné zavádění inteligentních elektronických formulářů. Díky nim může být většina agend veřejné správy pro svého zákazníka řešitelná elektronicky bez nutnosti chodit na úřad. To bude možné díky celoevropsky uznávané elektronické identitě, která umožní úplné elektronického podání u velkého množství agend. Nebude už nutné obíhat úřady a vyplňovat papírové formuláře v úzce vymezeném čase, služby veřejné správy bude možno ve stále větším rozsahu využít kdykoliv, online a zdarma.

vytisknout  e-mailem